خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 32318
Share

نظرپور :دو هزار و 200 کیلوگرم چای قاچاق در اروندرود کشف و ضبط شد

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف و ضبط دو هزار و 200 کیلوگرم چای قاچاق در اروندرود با هوشیاری نیروهای مرزبانی خبر داد.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف و ضبط دو هزار و 200 کیلوگرم چای قاچاق در اروندرود با هوشیاری نیروهای مرزبانی خبر داد.
سردار عبدالله نظرپور دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت:ماموران دریابانی پایگاه آبادان به یک لنج باری که از مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت بندر آبادان در حرکت بود مشکوک شده و آن را توقیف کردند.
وی با بیان اینکه این لنج، فاقد مدارک گمرکی لارم بود، گفت:در بازرسی از این شناور، دو تن و 200 کیلوگرم چای به ارزش 440 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
سردار نظرپور گفت:در این رابطه ضمن توقیف شناور حامل چای قاچاق، پنج متهم دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
سردار نظر پور با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید ملی، افزود:ماموران دریابانی و مرزبانی استان خوزستان با متخلفان برخورد قانونی می کنند.
اروندرود رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق است که از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است.
دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در 375 کیلومتری جنوب بغداد به هم می پیوندند و در ازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس 190 کیلومتر است.
ریزشگاه اروندرود در میان شهر ایرانی اروندکنار و شهر عراقی فاو است بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو از بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشمگیری در رونق بازرگانی منطقه دارند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.