خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 20094
Share

تامین 97 درصد نیازهای بیمارستانی خوزستان با اجرای طرح تحول نظام سلامت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تامین 97 درصد از نیازهای بیمارستانی در واحدهای زیرپوشش این دانشگاه با اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

بهزاد شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: 97 درصد از نیازهای بیمارستانی در واحدهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طرح تحول سلامت تامین شد.
وی افزود: همچنین گردش مالی در حوزه دارو 28 میلیارد تومان است که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده، داروهای عفونی و آنتی بیوتیک‌ها بالاترین میزان مصرف را در بیمارستان‌های خوزستان دارند.
مخمل‌زاده ادامه داد: حجم ورودی دارو به واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به گذشته و قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش چشمگیری یافته است.
وی با بیان اینکه باید در این طرح هزینه و میزان خروج دارو از شبکه درمان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل پرداخت بدهی‌های شرکت‌های پخش دارو، این شرکت‌ها با رغبت وارد این طرح شدند.
 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تجویز و مصرف داروهای پرهزینه در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به همین منظور برنامه ریزی‌های لازم به منظور مشخص شدن پنج داروی پرمصرف در بیمارستان‌های خوزستان صورت گرفته است.
مخمل‌زاده در پایان از تهیه و تدوین پروتکل درمان داروهای عفونی و آنتی بیوتیک‌ها در بیمارستان‌های خوزستان خبر داد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.