خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر : 18050
Share

قنواتی:کودکان و نوجوانان رامشیری به انجام فعالیت‌های پژوهشی تشویق می‌شوند

همزمان با هفته پژوهش کودکان و نوجوانان رامشیری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان به انجام فعالیت‌های پژوهشی تشویق می‌شوند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامشیر اظهار کرد: همزمان با هفته پژوهش و به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه علمی تحقیق و پژوهش، کانون مرکز رامشیر با دعوت از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان، کارگاه آموزشی با موضوع پژوهش برگزار کرد.
شهناز قنواتی با بیان اینکه برای انجام کارهای پژوهشی، اولین و مهمترین اصل، در اختیار داشتن منابع پژوهشی معتبر و آشنایی با شیوه استفاده از این منابع به منظور مستندسازی کار پژوهشی است، افزود: متاسفانه بسیاری از اعضای کودک و نوجوان با شیوه صحیح استفاده از منابع و نیز دسترسی به آنها آشنایی کامل ندارند و ما با برگزاری این برنامه و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان ابتدا توضیحاتی در رابطه با نحوه انتخاب و طریقه استفاده از منابع را به بچه‌ها آموزش می‌دهیم.
وی ادامه داد: پس از معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع‌های انتخاب شده کودکان و نوجوانان، اعضا به صورت عملی در کتابخانه مرکز، با نحوه استفاده و ارجاع مطالب آشنا می‌شوند.
این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از اطلاعات به صورت مجازی و از طریق کتابخانه‌های الکترونیکی ارائه می‌شود لذا آشنایی با کتابخانه‌های مجازی و استفاده از پایگاه‌های اینترنتی به صورت صحیح و علمی برای اعضای نوجوان تشریح و توضیح داده می‌شود.
مسئول تنها مرکز کانون در شهرستان رامشیر، آشنایی با روند تحقیق و کار پژوهشی، معرفی کتاب‌های مرجع، انجام کار تحقیق گروهی، «مسابقه عسل دانش» بر اساس کتاب‌های علمی «چراهای شگفت‌انگیز»، نشریه دیواری با موضوع معرفی شخصیت، معرفی شخصیت، معرفی سایت‌های پژوهشی و باغچه من (کاشت نهال در فضای سبز مرکز) را از دیگر فعالیت‌های این کارگاه پژوهشی عنوان کرد و گفت: تا پایان هفته پژوهش این مرکز با برپایی این کارگاه میزبان کودکان و نوجوانان رامشیری است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.