خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 12823
Share

قنواتی: اقتصاد هنر، بسترمناسب اشتغالزایی در خوزستان است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: اقتصاد هنر، با توجه به پتانسیل هنری که در استان خوزستان وجود دارد فضای بسیار مناسبی را برای اشتغال جدید در خوزستان ایجاد می کند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: اقتصاد هنر، با توجه به پتانسیل هنری که در استان خوزستان وجود دارد فضای بسیار مناسبی را برای اشتغال جدید در خوزستان ایجاد می کند.
همایون قنواتی درنشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، اظهار داشت: هنر و توجه ویژه به جامعه هنری می تواند قشر بزرگی از جامعه کار را در برگیرد و سهم خوزستان را در میزان ایجاد کار و اشتغالزایی را افزایش دهد.
وی با اشاره به برنامه هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای جامعه هنری و مطبوعاتی استان در برنامه کاری خود دارد بیان داشت: در نظر است تا اختیار اعطای مجوز نشر به ناشران از وزارت ارشاد به اداره کل ارشاد استان منتقل شود تا ناشران برای نشر کتاب های خود به تهران نروند و کار خود را در مدت زمان کمتری در اهواز انجام دهند.
قنواتی در ادامه بیان داشت: همچنین این اداره کل در نظر دارد مردم را وارد جشنواره ها و آیین محلی کند و کارهای فرهنگی و هنری را از فضای بسته به فضای عمومی منتقل کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین این اداره کل در نظر دارد کانون قرآن و نهج البلاغه را در استان تاسیس کند و از اساتید ماهری که در این بخش در استان فعالیت می کنند استفاده شود.
وی افزود: همچنین در مناطق روستایی و محروم مقرر شده است تا کانون های فرهنگی و هنری ایجاد شود تا فضای فرهنگ و هنر به مناطق روستایی نیز کشیده شود ،چرا که 40 درصد جمعیت خوزستان روستا نشین است.
قنواتی تصریح کرد: همچنین تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مناطق مختلف استان باید بر اساس سه اصل حمایت ، هدایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در ادامه بیان داشت: همچنین باید تئاتر را از جشنواره زدگی خارج کرد و به سمتی حرکت شود که تئاتر در فضای عمومی و خیابانی اجرا شود و تئاتر با مردم ملموس شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.