خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر : 39585
Share

پرداخت سپرده‌های تعاونی وحدت(آرمان) ۱۰۰ میلیونی می‌شود

در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه منحله وحدت (آرمان) به زودی و بر اساس تصمیم کمیته سه نفره سران قوا، سقف پرداختی‌ها از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد همچنین مابقی سپرده‌گذاران کلان نیز می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه منحله وحدت (آرمان) به زودی و بر اساس تصمیم کمیته سه نفره سران قوا، سقف پرداختی‌ها از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد همچنین مابقی سپرده‌گذاران کلان نیز می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.
تعاونی وحدت(آرمان) با تصمیم بانک مرکزی به موسسه ملل واگذار شد تا این بانک مسئول مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های آن شده و تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران را البته با نظارت مراجع قضایی و بانک مرکزی انجام دهد.
پس از آغاز ارزیابی و شناسایی دارایی‌ها، موسسه ملل تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی آرمان را به طور مرحله‌ای و از سقف سه میلیون تومان در دستور کار قرار داد که بر این اساس سپرده‌گذاران می‌توانستند در شعب موسسه ملل افتتاح حساب کرده و با دریافت دفترچه‌های موسسه ملل تا سقف سه میلیون تومان از سپرده های خود را دریافت کنند.
با اینکه پیش از یک ماه از پایان مهلت تعیین تکلیف سپرده‌های تا سه میلیون تومان گذشته، اما سقف‌های بالاتر اعلام نشد تا اینکه چندی پیش نهاوندیان -معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری- اعلام کرد در جلسه‌ای که با عضویت نمایندگان سران سه قوا تشکیل شده در کنار تصمیم‌گیری برای تعاونی منحله فرشتگان سیاست‌هایی نیز برای تعاونی‌های واگذار شده افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان نیز اتخاذ شده است.
در کمیته سه نفره منتخب سران سه قوا که در آن محسنی اژه‌ای به عنوان نماینده قوه قضاییه، مسعود پزشکیان نماینده قوه مقننه و نهاوندیان به عنوان نماینده رئیس جمهوری حضور دارند، تصمیم بر این شده تا سقف پرداختی به سپرده‌گذاران از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و افرادی که دارای حساب‌های بیش از ۱۰۰ میلیون هستند نیز بتوانند حداکثر تا این رقم را دریافت کنند.
در این زمینه هنوز جزئیات این موضوع ابلاغ نشده ولی به زودی انجام و در دستور کار بانک‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.
در رابطه با تامین مالی برای این پرداخت‌ها باید یادآور شد که از ابتدا قرار نبود بانک‌های پذیرنده مبلغی را از منابع خود هزینه کنند. آن طور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود قرار بر این شد تا در جریان ارزیابی و شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های افضل توس آرمان (وحدت) و البرز ایرانیان هر آنچه کسری وجود دارد را سهامداران و مدیران آنها تامین کند. با این حال در مرحله اول پرداخت‌های سه میلیونی این پرداخت از محل منابع خود این بانک‌ها انجام شده و احتمالا برای پرداخت‌های ۱۰۰ میلیونی خط اعتباری بانک مرکزی اختصاص پیدا می‌کند
طبق اعلام اخیر فرشاد حیدری-معاون نظارت بانک مرکزی- ۷۲ درصد حساب‌های تعاونی وحدت که تا سقف سه میلیون تومان را در برمی‌گیرد توسط موسسه ملل پرداخت شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

تاکی باید صبر کنیم به خدا به پیغمبر داغون شدیم روحیه تو زندگی دیگه نداریم واقعا این مؤسسات خانمانسوز بود برامون همش بخاطر اینکه تحت نظارت بانک مرکزی روی سردر و دفترچه منظور شده بود.
نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.