کد خبر : 29545

4 پیروزی، 3 تساوی و 16 گل در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خوزستان

تساوی استقلال رامهرمز در برابر پارسیان، جنجال تماشاگران حمیدیه و پیروزی پرسپولیس شوش، سپاهان ایذه و استقلال رامشیر در برابر وحدت اندیمشک، جنوب شیبان و یاران آبادان از حوادث مهم بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خوزستان است.

تساوی استقلال رامهرمز در برابر پارسیان، جنجال تماشاگران حمیدیه و پیروزی پرسپولیس شوش، سپاهان ایذه و استقلال رامشیر در برابر وحدت اندیمشک، جنوب شیبان و یاران آبادان از حوادث مهم بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خوزستان است.
هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های خوزستان با برگزاری هفت دیدار در شهرهای ماهشهر، بندرامام خمینی، آبادان، شوش، حمیدیه و ایذه دنبال شد و 16 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.
استقلال رامهرمز قهرمان نیم فصل مسابقات در یک بازی پربرخورد و جنجالی نتوانست از پس تیم پارسیان بندرامام 9 نفره برآید و دو امتیاز حساس را از دست داد در مقابل پرسپولیس شوش در یک روز خوب با سه گل وحدت را با شکست روانه اندیمشک کرد تا صدر جدول را بار دیگر در اختیار بگیرد.
قرمزپوشان شوش با 31 امتیاز و آبی پوشان رامهرمز با 29 امتیاز از هم اکنون کورس تنگاتنگی در راه صدرنشینی مسابقات بسته‌اند.
به‌دنبال پرسپولیس شوش و استقلال رامهرمز آبی پوشان حمیدیه و استقلال خرمشهر نیز صاحب اندوخته‌ای قابل توجهند و حریفانی جدی و نزدیک برای پرسپولیس و استقلال به حساب می‌آیند، ضمن اینکه تیم‌های پرسپولیس ویس و سپاهان ایذه هم از تیم‌هایی هستند که نیم نگاهی به صدر جدول دارند.
سوای تیم‌های صدرنشین باید اشاره‌ای به تیم‌های یاران آبادان، استقلال رامشیر و پارسیان بندرامام داشته باشیم که تا اینجای کار در قعر جدول دست و پای می‌زنند، هرچند که استقلال و پارسیان می‌توانند اوضاع خود را سروسامان بدهند و از قعر جدول جدا شوند.
تساوی یاران استقلال رامهرمز در خانه پارسیان بندرامام باعث شد شاگردان محمودی احمدی دو امتیاز حساس را  از دست بدهند اگر آبی پوشان رامهرمز کمی هوشیارتر عمل می‌کردند می‌توانستند برنده از زمین مسابقه خارج شوند.
در نیمه نخست استقلالی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 20 رسول بهمِی موفق شد نخستین گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.
داور مسابقه دو بازیکن پارسیان را به‌دلیل اعتراض از زمین مسابقه اخراج کرد تا کار برای این تیم سخت‌تر شود. در نیمه دوم استقلال که انگیزه بیشتری برای رسیدن به گلهای بیشتری به تیم 9 نفره پارسیان داشت نتوانست اختلاف را بیشتر کند.
به‌دنبال اخراج بازیکن تیم استقلال رامهرمز شاگردان مهدی قاید در تیم پارسیان توسط سجاد جلالی کار را به تساوی کشاندند تا این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان برسد.
با این نتیجه استقلال رامهرمز صدرنشینی را از دست داده و در رده دوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت و پارسیان بندرامام نیز با 12 امتیاز در رده دوازدهم جدول باقی ماند.
تیم‌های پرسپولیس شوش و وحدت اندیمشک در استادیوم تختی شوش در یک هوای بارانی  به مصاف هم رفتند که در این دیدار پرسپولیس توانست با سه گل و با اقتدار میهمان خود را شکست داده و با 31 امتیاز به صدر جدول صعود کند.
گل‌های قرمزپوشان شوش را محمد ظهیری‌نژاد، علی چایان و قاسم کعب به ثمر رساندند.
تیم وحدت اندیمشک با این شکست  و کسب 17 امتیاز در مکان نهم جدول باقی ماند.
* تماشاگران سرمایه‌های تیم هستند
سعید زبیدی مدیر فنی تیم پرسپولیس شوش با تمجید از سرمربی و بازیکنان تیمش از تماشاگران نیز به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: از اینکه در یک هوای بارانی تماشاگران ما را تنها نگذاشتند از آنها تشکر ویژه می‌کنیم، تماشاگران سرمایه‌های تیم هستند و امیدواریم با قهرمانی در پایان فصل بتوانیم محبت‌های آنان را جبران کنیم.
بازی تیم‌های استقلال خرمشهر و شهباز شادگان با نتیجه بدون گل به پایان رسید.
در طول 90 دقیقه دو تیم تا مرز فروپاشی دروازه های همدیگر پیش رفتند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا تماشاگران بدون دیدن گلی ورزشگاه را ترک کنند.
وزش باد نسبتا شدید در کیفیت بازی هم تاثیر فراوان داشت.
در این دیدار داور مسابقه مهاجم تیم استقلال و مدافع تیم شهباز را با کارت قرمز جریمه کرد، شاگردان بیت غانم در تیم استقلال خرمشهر با از دست دادن دو امتیاز دیگر از صدرجدول فاصله گرفتند و با 25 امتیاز به رده چهارم جدول سقوط کردند.
شهباز شادگان نیز با 17 امتیاز در مکان دهم جدول قرار گرفت.
آبی پوشان حمیدیه که حالا شکل و آهنگ دلخواهش را در برابر حریفان پیدا کرده است با تک گل طالب نادری از میهمان خود پرسپولیس ویس یک مغلوب ساخت تا با 26 امتیاز به عنوان تهدید کننده صدرنشین در مکان سوم قرار گیرد.
* به‌کار بردن چنین الفاظی اصلا زیبنده نیست
مجید بهزادی سرمربی تیم پرسپولیس ویس که در پایان بازی به شدت از رفتار تماشاگران و به‌کار بردن الفاظ ناشایست شاکی و ناراحت بود اظهار کرد: در این بازی تماشاگران حمیدیه انواع و اقسام توهین و ناسزاها را نثار تیم ما و داوران کردند که جای تعجب داشت، به‌کار بردن چنین الفاظی اصلا زیبنده نیست.
وی افزود: امیدواریم ناظرمسابقه و داوربازی این نوع برخوردها را به کمیته انضباطی گزارش کنند.
در دیگر مسابقه از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خوزستان تیم سپاهان ایذه در خانه خود میزبان تیم جنوب شیبان بود که توانست با ارائه یک بازی تک ضرب و برتر  حریف خود را با سه گل بدرقه کند.
شاگردان یعقوب سلحشور در تیم سپاهان که با 35 گلزده بهترین خط حمله را در اختیار دارند در مجموع با کسب 27 امتیاز مکان پنجم جدول را از آن خود ساختند.
در این مسابقه ستارباقری و محمد محمدی (2) گل برای تیم سپاهان موفق به گلزنی شدند و در آن سوی میدان مرتضی چعباوی تک گل تبم جنوب شیبان  را به ثمر رساند.
جنوب شیبان با این شکست با 17 امتیاز و تفاضل گل بهتر در مکان هشتم جدول ایستاد.
در استادیوم شهدا بندرماهشهر، شاگردان مصطفی مبارکی در تیم پاکدلان آبادان در جدال با ستاره طلایی ماهشهر میزبان خود را وادار به قبول تساوی یک بر یک کردند.
در نیمه نخست ستاره طلایی  با گل محمدامین قنواتی پیروز به رختکن رفت اما در نیمه دوم علیرضا مومن زاده با گل خود کار را به تساوی کشاند تا امتیازات تقسیم شود.
ستاره طلایی با کسب 21 امتیاز در جایگاه هفتم و پاکدلان آبادان با 15 امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفت.
در دیگر دیدار هفته چهاردهم  تیم استقلال رامشیر با سرمربی جدید خود نادیگو موفق شد چهار بار دروازه میزبان خود  یاران آبادان را فرو بریزد تا در پایان بازی سه امتیاز  این دیدار را به خود اختصاص دهد.
ستاره این بازی عباس کردزنگنه بود که بعد از رهایی از بند مصدومیت دو گل زد و دو پاس گل داد تا بهترین نقش را در پیروزی تیمش ایفا کند، دو گل دیگر استقلال را حسین حمید و سید محسن موسوی به ثمر رساندند.
استقلال رامشیر با این برد صاحب دومین پیروزی فصل خود شد و استارت فرار از قعر جدول را زد، از سویی دیگر یاران آبادان بدون برد و کسب تنها سه امتیاز از هم اکنون غزل خداحافظی را سر داده است.