خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 8359
Share

«مرگ» اتفاقی تلخ اما عادی در جاده‌های خوزستان

زمستان سال گذشته بود که خبر تصادف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان و دانشجویان شهر صالح‌شهر و کشته شدن تعداد زیادی از این افراد باعث شد تا خوزستان در شوک از دست دادن فرزندان خود فرو برود و عزای عمومی شهرهای شمالی استان را فرا گرفت. زمستان سال گذشته بود

زمستان سال گذشته بود که خبر تصادف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان و دانشجویان شهر صالح‌شهر و کشته شدن تعداد زیادی از این افراد باعث شد تا خوزستان در شوک از دست دادن فرزندان خود فرو برود و عزای عمومی شهرهای شمالی استان را فرا گرفت. زمستان سال گذشته بود که خبر تصادف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان و دانشجویان شهر صالح‌شهر و کشته شدن تعداد زیادی از این افراد باعث شد تا خوزستان در شوک از دست دادن فرزندان خود فرو برود و عزای عمومی شهرهای شمالی استان را فرا گرفت.در این جریان نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که از مقامات مسئول در وزارت راه و شهرسازی به دلیل کم‌کاری و معاونت در قتل شکایت می‌کند و مردم نیز به نشانه اعتراض ساعاتی جاده منتهی به این شهر را مسدود کردند و با حضور مسئولان تاحد زیادی به مردم اطمینان خاطر داده شد که مشکلات پیگیری می‌شود و حساسیت‌ها در این زمینه برطرف شد.شامگاه سه شنبه 19 فروردین ماه اتفاقی تازه در این زمینه باعث شد تا دمل چرکین عزای از دست دادن عزیزان در این منطقه سرباز کند و بار دیگر همه این مشکلات در اذهان مردم مرور شود.
یک دستگاه نیسان وانت در این محور با یک پژو پارس تصادف کرد که در این حادثه دو نفر در دم جان سپردند، این واقعه تلخ بار دیگر سایه عزا و مصیبت را بر شهرستان‌های شوشتر و گتوند انداخت و بار دیگر این سئوالات در اذهان متبادر می‌شود که چرا باید شاهد این واقعه‌ها در خوزستان بود.
*وزارت راه و شهرسازی کوتاهی می‌کند
وزارت راه و شهرسازی اصلی‌ترین متولی برای رفع مشکلات در این حوزه است که برای پاسخگویی در این زمینه به سراغ نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی رفته‌ایم، وی معتقد است مسئولان در وزارت راه و شهرسازی کوتاهی می‌کنند و مشکل اساسی از این وزارتخانه است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه پیگیری‌های زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در حوزه شهرستان‌های شوشتر و گتوند انجام شده است می‌گوید: بارها در صحن علنی به وزارت راه و شهرسازی تذکر داده‌ام و با معاون پارلمانی وزیر نیز در این زمینه صحبت کرده‌ام ولی کمترین توجه را در این زمینه مشاهده کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات در این منطقه پروژه تعریف شده است، می‌افزاید: در سال 92 پروژه جاده صالح‌شهر در جدول تبصره12 بود ولی با تلاش‌های انجام شده این پروژه به پیوست بودجه منتقل شد.
وی با اشاره به شرایط تخصیص اعتبار به این پروژه تاکید می‌کند: در جدول 12 پروژه‌ها در صورتیکه اعتباری از محل ملی اضافه بیاید به آنها تخصیص داده می‌شود ولی در پیوست بودجه پروژه ردیف ثابت دارد و باید برای تخصیص اعتبار در این ردیف اعتباری اقدام شود و پروژه جاده صالح‌شهر به این صورت است.
سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه بارها در این زمینه تذکر داده‌ام، می‌افزاید: نباید شاهد چنین اتفاقات تلخی باشیم و در این زمینه باید در اسرع وقت اقدام عملی انجام شود، ولی تعلل در وزارت راه و شهرسازی محرز است.
*پرونده‌ای قدیمی؛ پیگیری‌های جدید
نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: در پرونده شکایت از مقامات وزارت راه و شهرسازی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گتوند از مسئولان در این زمینه بازجویی کرده است و پرونده تشکیل شده به قوت خود باقی است.
وی می‌گوید: مسئله جاده صالح‌شهر را در دو جبهه‌کاری یکی در وزارت راه و شهرسازی و دیگری از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهم کرد و تا حصول نتیجه در این زمینه پیگیری‌ها متوقف نخواهد شد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی درباره دلایل کوتاهی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه می‌گوید: مقامات وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز به شهرستان شوشتر سفر کردند و از نزدیک در جریان شرایط این جاده قرار گرفتند و قرار شد در این باره اقدامی عاجل در دستور کار قرار گیرد.
سادات ابراهیمی خاطر نشان می‌کند: مقامات وزارت راه و شهرسازی می‌توانستند برای تسریع در روند انتخاب پیمانکار و آغاز به کار پروژه ترک تشریفات اداری را در دستور کار قرار دهند ولی در این زمینه بهانه تشریفات اداری و برگزاری مناقصه روند اجرای پروژه‌ را با تعویق چند ماهه مواجه کرده است.
*ابهام در تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها
در هنگام رویداد حادثه در منطقه صالح‌شهر در محل حادثه دو تن کشته شده‌اند ولی برای کسب اطلاع دقیق در این زمینه مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول که از نظر تقسیمات انجام شده صالح‌شهر در حوزه این دانشگاه قرار می‌گیرد، می‌‌گوید: در حادثه سه شنبه‌شب یک مجروح به بیمارستان گنجویان دزفول اعزام شده است که حالت عمومی وی مساعد است.
فریدون جعفریان می‌افزاید: دو نفر در حادثه کشته شده‌اند و یک نفر نیز از ناحیه چانه و فک دچار آسیب‌دیدگی شده بود که پس از مداوا و معالجه از بیمارستان مرخص شد.
شاید پیگیری‌های انجام شده در زمینه اجرای پروژه صالح‌شهر بسیار زیاد باشند ولی عدم حصول نتیجه در این زمینه و کشته شدن متوالی مردم در این منطقه باعث نگرانی است و باید اقدامی عملی در این زمینه انجام شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.