خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر : 8356
Share

تجمع کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و عیدی

کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و عیدی سال 92 و 93 دست به اعتراض زده‌اند و خواستار حمایت مسئولان هستند.

کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و عیدی سال 92 و 93 دست به اعتراض زده‌اند و خواستار حمایت مسئولان هستند.
 شادگان با برخورداری از بخش توریستی بی‌نظیر و البته محروم بودن از شرکت‌ها و مراکز تجاری و اقتصادی بزرگی چون پالایشگاه و پتروشیمی و راکد ماندن بندر تجاری‌اش، متاسفانه درآمدهای بسیار ناچیزی روانه شهرداری می‌کند.
البته این موضوع در سال 92 بسیاری از شهرداری‌های کشور و به دنبال آن، استان خوزستان را در برگرفت که مطالبات آنها بسیار و بدهی‌هایشان بیشتر بود! اما آنچه در این میان حائز اهمیت است تدابیری‌ست که مسئولان برای برون رفت از این مشکلات و کمک به شهرداری‌ها و سبک کردن بدهی‌های این ارگان‌ها کردند و تا پایان سال بخشی از حساب‌ها را تا جایی که ممکن بود و در توان داشتند بستند و به بخشی از این مشکلات پایان دادند.

اما شهرداری شادگان با حقوق‌های معوقه پرسنل و مجموعه‌اش نتوانست از پس این مشکلات برآید و مسئولان استانی نیز در این خصوص آستینی بالا نزدند و همین امر موجب اعتراض کارگران شهرداری و درخواست مکرر آنها برای ستاندن حقوق و عیدیشان شد.

با وجود در آستانه قرار گرفتن به پایان سال 92 و حتی گذراندن ایام تعطیلات و فرارسیدن روزهای پایانی فروردین ماه 93 هنوز این کارگران به مزایا و حقوقی که باید و شاید دست نیافته‌اند و همواره در انتظار دریافت پاداش و عیدی هستند.

در این میان تک درآمدی بودن شهرداری شادگان معطوف به درآمدهای حاصله از پروانه کسب و مجوز ساخت به دلیل محدود بودن وضعیت شهری شادگان، این شهرداری را در تامین هزینه‌های جاری‌اش تا مرز ورشکستگی به پیش برده است!

*وضعیت اشتغال در شادگان صفر است

یکی از کارگران شهرداری شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: دو ماه از حقوق پایانی سال 92 را نیز هنوز دریافت نکرده‌ایم در حالیکه دیگر شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اقدام به پرداخت پاداش و عیدی برای کارکنان خود کرده‌اند.

وی ابراز داشت: متاسفانه این وضعیت، کار را برای من و همکارانم بسیار سخت کرده است و راهی جز ادامه کار در شهرداری نداریم زیرا وضعیت اشتغال در این شهر بسیار ضعیف و پائین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان استانی و دولت برای کمک به این شهرداری برای پرداخت معوقات مالی خود به کارکنانش کمک کند زیرا هر چند وقت یکبار این مسائل تکرار می‌شود.

*خواستار پرداخت همه معوقات هستیم

دیگر شهروند شادگانی که سابقه 10 سال کار در شهرداری این شهر را دارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: پس از اینکه تصمیم به تجمع برای رساندن حرفمان به گوش مسئولان را گرفتیم پرداخت حقوق یک ماه معوقه به ما پیشنهاد شد که بسیاری از کارگران به دلیل اینکه حقوق و مزایا بدون عیدی و نصفه کاره قابل قبول نیست حاضر به دریافت آن نشدند و خواستار پرداخت تمام مطالباتشان هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه درآمد شهرداری شادگان به دلیل نبود شرکت و یا مراکز بزرگ تجاری و اقتصادی در این شهر بسیار پائین است اما مسئولان نیز باید بدانند که مزد کارگر باید به موقع پرداخت شود در غیر اینصورت کارها با دلسردی انجام خواهد گرفت و بازدهی مطلوب را ندارد.

این کارگر شهرداری در ادامه افزود: دولت باید در سال جدید فکری برای شهرداری‌ها بکند و با تخصیص اعتبار مناسب برای رفع مشکلات و معوقات و بدهی‌های مالی آنها اقدام کند زیرا وضعیت بسیاری از شهرداری‌های استان از لحاظ درآمدی با مشکلاتی مواجه است.

*پرداخت حقوق و مزایا تا پایان فروردین ماه

در ادامه این توضیحات به سراغ معاون فرماندار شادگان رفتیم و در این خصوص توضیحات وی را جویا شدیم.

نعمت‌الله آلبوغبیش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: کارگران شهرداری به مدت دو روز تجمع کردند و خواستار حقوق‌های معوقه ماه‌های بهمن و اسفندماه سال 92 و البته عیدشان شده‌اند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری شادگان بسیار ناچیز است خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات درآمدی و البته اتخاذ تمهیدات، برای کارگران توضیح داده شد که حداقل یک ماه حقوق خود را دریافت کنند اما آنها خواستار همه مطالباتشان هستند.
معاون فرماندار شادگان بیان کرد: قرار است تا پایان فروردین ماه همین امسال، تمام مطالبات کارکنان و پرسنل را پرداخت کنیم تا مشکلات شهرداری به حداقل برسد.
وی اضافه کرد: درآمدهای شهرداری شادگان به دلیل نبود شرکت و یا بخش‌های اقتصادی و تجاری بزرگ در شهر معطوف به پروانه‌های کسب و عوارض ساخت و ساز است و این درآمد برای اداره شهر و برآمدن از پس هزینه‌های جاری شهرداری جوابگو نیست.
آلبوغبیش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تاکنون از ظرفیت‌های تالاب شادگان برای ایجاد درآمدزایی در شادگان بهره برده شده است؟ عنوان کرد: باید سرمایه‌گذار خصوصی در این زمینه وارد عمل شود که متاسفانه تاکنون چنین امری محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتوان از ظرفیت‌های ناب و توریستی تالاب بین‌المللی شادگان تا جایی بهره برد که شهر را به تعالی‌ترین حد خود رساند.
در تجمع کارگران شهرداری این شهر حدود 50 نفر از مجموعه شهرداری به نمایندگی از سایرین، حضور پیدا کردند که امید می‌رود تا توجه مسئولان شهری و استانی و البته دولت به شهرداری‌ها بتوان به وعده‌های داده شده به کارگران در خصوص پرداخت حقوق‌های معوقه و عیدی و پاداش‌هایی که شب عید باید در دست این قشر زحمتکش می‌بود جامه عمل پوشاند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.