خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 33208
Share

تقابل اهواز و تبریز، تشخیص عیار آبادانی‌ها/ کار سخت خوزستان در ابتدای راه

در نخستین هفته لیگ برتر فوتبال کشور، دو تیم اهوازی به مصاف نمایندگان تبریز خواهد رفت و نفت آبادان در قم با صبا تقابل می‌کند.

در نخستین هفته لیگ برتر فوتبال کشور، دو تیم اهوازی به مصاف نمایندگان تبریز خواهد رفت و نفت آبادان در قم با صبا تقابل می‌کند.
زنگ آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور فردا به صدا در خواهد آمد و یک فصل فوتبالی داغ دیگر را در ورزش کشورمان شاهد خواهیم بود.
در این آوردگاه 16 تیم کشورمان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که دیگر خبری از نمایندگان گیلان در لیگ برتر نیست، همچنین تیم ریشه‌دار راه‌آهن پس از سال‌ها حضور مستمر در لیگ، فصل جاری را در لیگ دسته اول توپ خواهد زد.
استان آذربایجان نیز پس از سال‌ها، مجدداً صاحب سه نماینده در لیگ برتر شده و از حیث می‌تواند تب داغ فوتبال را در تبریز بیشتر مشاهده کنیم.
*حفظ سهمیه خوزستان در لیگ برتر
خوزستان نیز مانند اغلب ادوار لیگ برتر دارای سه نماینده خواهد بود و برزیل ایران برای اعاده حیثیت از پایتخت فوتبال ایران و دفاع از عنوان قهرمانی در فصل قبل، کار سختی را در پیش روی دارد.
پس از آنکه راه‌آهن تهران جای خود را به پیکان داد تا سهمیه پایتخت‌نشینان در لیگ برتر حفظ شود، استقلال اهواز نیز نفت آبادان را به‌عنوان جانشین خود در لیگ برتر معرفی کرد تا خوزستان نیز از این حیث در پس عدم پیشرفت، اُفتی نیز نداشته باشد، اما با سقوط ملوانان به دسته پایین‌تر، گیلان برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر نماینده‌ای در این آوردگاه نخواهد داشت.
اما این رقابت‌ها فردا در حالی آغاز می‌شود که در هفته نخست، دو تیم خوزستانی میهمان رقیب خود هستند و فولاد در خانه از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند.
جدال سرخابی‌های شهر اهواز با دو تیم تبریزی می‌تواند محک جدی برای دو تیم باشد، چرا که تراکتورسازان این فصل لباس مدعی بر تن کرده‌اند و آبی‌های شهر اهواز نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مصاف تراکتور خواهد رفت.
در اهواز نیز فولاد متحول شده با نعیم سعداوی آمده تا نشان دهد روزهای کابوس‌وار قرمزهای اهوازی به‌ پایان رسیده و فولاد مردان قصد دارند از همین هفته‌های ابتدایی گام خود را محکم نهاده و خود را به‌عنوان یک مدعی نشان دهند.
*رونمایی از صنعت نفت جدید و کار سخت نفتی‌ها در ابتدای راه
در آن سو نیز، صنعت نفت آبادان در نخستین گام پس از سه سال دوری از لیگ برتر در قم به مصاف صبا خواهد رفت تا انتظار دوست‌داران پرشمار این تیم برای رونمایی از برزیل ایران به سر آید.
نفتی‌ها که فصل نقل و انتقالات پر سر و صدایی را داشتند، قصد دارند تا با تثبیت جایگاه خود در هفته‌های ابتدایی لیگ، مجال را به منتقدان ندهند و از طرفی شریان حواشی را از همین ابتدا منقطع کنند، اما از بخت بد آبادانی ها، قرعه بدی به آنها برخورد کرده که طلایی پوشان را وادار به جدی گرفتن رقابت‌ها از ابتدای لیگ کرده است.
شاگردان دست نشان در پنج هفته نخست لیگ برتر، ابتدا باید در قم به مصاف صبا بروند، در هفته دوم از تراکتورسازان پذیرایی کنند، هفته سوم در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان منصوریان بروند، سپس از سپاهان در اهواز میزبانی کنند و در هفته پنجم نیز میهمان نفت تهران باشند.
آبادانی‌ها به خوبی می‌دانند این پنج میدان سخت یک سکه دو رو است که اگر از این مهلکه موفق خارج شوند، دیگر مهار زرد طلایی سخت خواهد شد و اگر از این پنج هفته ناکام بیرون آیند، حواشی بسیاری دامان نماینده آبادان را خواهد گرفت.
طلایی پوشان آبادان در فصل جدید با به خدمت گرفتن حسین ساکی، حکیم نصاری، مصطفی احمدی، عقیل اعتمادی، رشید البی، فرشاد فرجی، میلاد شعبانلو، گویی هیان کیم، رضا نوروزی  قصد دارند تا روزهای خوبی را برای هواداران خود در لیگ برتر رقم زنند که باید منتظر ماند و دید که آیا در این راه موفق خواهد بود و یا لقب آسانسور لیگ برتر را برای خود حفظ خواهند کرد.
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نخستین گام، دوشنبه شب از ساعت 20 و 45 دقیقه در قم میهمان تیم صبا خواهد بود.
*فولاد متحول شده به شیوه سعداوی
اما در اهواز، تیم فوتبال فولاد خوزستان با چهره‌ای دگرگون شده از یکی دیگر از تازه واردهای لیگ برتر پذیرایی خواهد کرد.
شاگردان نعیم سعداوی در نخستین گام به مصاف ماشین‌سازی تبریز می‌روند تا عیار واقعی خود را در مقابل نماینده تبریز نشان دهند.
سعداوی علاقه زیادی دارد تا در فولاد خودی نشان داده و کری‌های خود را نسبت به مربی سابق این باشگاه بر کرسی بنشاند، این مربی به خوبی می‌داند که اگر به همراه فولاد نتایج لازم را کسب نکند، خیلی زود حوصله هواداران فولاد را سر خواهد برد و اعتراضات دامن وی را خواهد گرفت.
پس از درگیری‌های رسانه‌ای بین سعداوی و اسکوچیچ در فصول گذشته، حالا نبض کار در اختیار مربی بومی و خوش‌فکر شهر اهواز قرار گرفته و او این فرصت را به اندازی کافی در اختیار دارد تا داشته خود را به معرض اجرا بگذارد و نشان دهد استخدام سرمربی کروات برای فولادی‌ها تنها یک اشتباه محاسباتی بوده است.
فولاد در هفته‌های ابتدایی به مراتب کار آسان‌تری نسبت به همتای آبادانی خود دارد و با در پیش روی داشتن ماشین‌سازی، پرسپولیس، ذوب‌آهن، اف سی مشهد و سایپا، به خوبی این فرصت را دارد تا در هفته‌های ابتدایی به جمع‌آوری امتیازات بپردازد.
به نظر می‌رسد این تیم در فصل نقل و انتقالات با به خدمت گرفتن احسان مرادی، بهرام رشید فرخی، حمید بوحمدان، عبدالله کرمی، میلاد پاک پرور و محمد معاوی نتوانسته انتظار هواداران خود را برآورده کند، اما کادر فنی فولاد بر این اعتقاد است که این تیم در سال جاری از عیار فنی بالایی برخوردار خواهد بود که باید منتظر ماند و عملکرد این تیم محبوب و پرطرفدار شهر اهواز را مشاهده کرد.
تیم فوتبال فولاد خوزستان سه‌شنبه شب در نخستین گام در ورزشگاه غدیر اهواز از ساعت 20 و 45 دقیقه به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت.
*استقلال در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی
دیگر نماینده استان خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی است که به‌ تازگی نیز سوپر جام فوتبال کشور را از دست داده است و آمده تا ناکامی در کسب سوپر جام را در تبریز جبران کند.
شاگردان سید سیروس پورموسوی انگیزه بالایی برای حفظ و صیانت از نام بلند استقلال خوزستان دارند و مطمئناً در دیدار که در پیش روی دارند، حریف سرسختی برای یاران امیر قلعه‌نویی خواهند بود.
آبی‌پوشان اهوازی که رویه عبدالله ویسی را در فصل نقل و انتقالات پیش گرفته‌اند و با سر و صدای کمی مجموعه خود را تکمیل کردند، در اندیشه کسب  و خلق یک شگفتی دیگر به سر می‌برند تا بار دیگر آوازه این تیم بر سر زبان‌ها بیفتد.
پورموسوی با جذب ابوالفضل اعلایی، حسین بازیاری، حسین بهرامی، دسوزا کایون، رافائل روبالو، سلمان بحرانی، سیلوا ساکونی، عزت اله پورقاز، محمد شریفی و مهدی مؤمنی امید فراوانی دارد تا باز هم موفقیت فصل پیش اهوازی‌ها را در لیگ برتر تکرار کند.
این تیم در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر به سخت‌ترین قرعه ممکن برخورد کرده است، سرمربی این تیم مطمئناً تمهیدات خاصی را برای رویارویی با تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و نفت تهران اندیشیده است.
آبی‌پوشان اهوازی اگر داعیه مدعی بودن را دارند، باید در مقابل حریفان بزرگ چهار هفته ابتدایی بزرگی کرده و با حداکثر امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند، در غیر این صورت کار برای این تیم بسیار سخت خواهد شد.
تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته نخست شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، عصر دوشنبه از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام تبریز، میهمان تیم تراکتورسازی تبریز خواهد بود.
بر اساس این گزارش، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور از فردا دوشنبه آغاز خواهد شد که در همین چارچوب، نفت آبادان در قم میزان صبا خواهد بود، استقلال خوزستان در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رود و فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان ماشین سازی تبریز است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.