خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 33203
Share

جزئیات پذیرش امسال کارشناسی و دکتری حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اهواز

معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از درخواست این دانشگاه برای پذیرش بیش از 900 دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای از طریق آزمون سراسری 95 خبر داد و گفت: پذیرش امسال به‌جز بعضی رشته‌های خاص مانند پرستاری که نیاز استان و کشور است، تقریباً مانند سال گذشته خواهد بود.

معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از درخواست این دانشگاه برای پذیرش بیش از 900 دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای از طریق آزمون سراسری 95 خبر داد و گفت: پذیرش امسال به‌جز بعضی رشته‌های خاص مانند پرستاری که نیاز استان و کشور است، تقریباً مانند سال گذشته خواهد بود.
دکتر عبدالله رفیعی در خصوص ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: آنچه دانشگاه به‌عنوان ظرفیت پیشنهادی به سازمان سنجش اعلام کرده است، از لحاظ تعداد تقریباً مانند سال گذشته است؛ البته در بعضی رشته‌ها - که نیاز استان و کشور است - پذیرش دانشجو افزایش داده شده است.
وی با بیان این‌که در تلاش هستیم در سطح تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در مجموع به‌جز موارد خاص مانند رشته پرستاری که ظرفیت آن افزایش یافته، در دیگر رشته‌ها پذیرش مانند سال گذشته خواهد بود.
معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای دانشگاه ظرفیت پذیرش پرستاری از طریق کنکور سراسری برای سال تحصیلی 96 – 95 دانشکده پرستاری اهواز در مجموع 150 نفر پیشنهاد شده است که از این تعداد محل تحصیل 50 نفر در مجتمع‌های عالی آموزش سلامت رامهرمز و مسجدسلیمان بوده و اولویت پذیرش در این ظرفیت با افراد بومی این شهرستان‌ها است.
رفیعی افزود: همچنین از این تعداد محل تحصیل 20 دانشجو در دانشکده پرستاری بستان با اولویت افراد بومی منطقه دشت‌آزادگان است؛ در مجموع پذیرش دانشجوی کارشناسی در 21 رشته‌محل با ظرفیت 521 نفر و با نسبت تقریبی 50 به 50 برای داوطلبان مرد و زن پیشنهاد شده است. البته پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی دانشکده بستان تنها برای داوطلبان مرد و با ظرفیت 25 نفر است.
وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت پذیرش نیمه‌متمرکز دانشگاه در مقطع کاردانی رشته سلامت دهان برای مجتمع عالی آموزش سلامت مسجدسلیمان 20 نفر شامل 10 دانشجوی مرد و 10 دانشجوی زن پیشنهاد شده است.
معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به ظرفیت پذیرش دکتری حرفه‌ای مربوط به سهمیه 30 درصد بومی اشاره کرد و گفت: ظرفیت پیشنهادی برای پذیرش دانشجو از طریق این سهمیه برای سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در مجموع 37 نفر اعلام شده است.
رفیعی ادامه داد: پذیرش پردیس خودگردان دانشگاه در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای نیز در 9 رشته شامل 6 رشته کارشناسی با ظرفیت کل 35 نفر و سه رشته دکتری حرفه‌ای در مجموع با ظرفیت 59 نفر پیشنهاد شده و مجموع این ظرفیت 94 نفر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع دانشگاه علوم پزشکی اهواز پذیرش 908 نفر در دوره‌های کارشناسی و دکتری حرفه‌ای مربوط به آزمون سراسری سال 95 را به سازمان سنجش درخواست داده است که البته معمولاً سازمان سنجش تغییراتی در این ظرفیت‌ها ایجاد می‌کند.
معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به برنامه این دانشگاه برای توسعه ظرفیت‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از ارائه درخواست اخذ مجوز پذیرش 2 رشته جدید در مقطع فوق‌تخصص (فلوشیپ) خبر داد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.