خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 33193
Share

فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی سخن منتشر شد

انجمن علمی ادبیات نمایشی دانشگاه هنر به منظور شناخت استعدادها و فراهم نمودن عرصه پویا برای شناسایی و معرفی نمایشنامه نویسان جوان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی سخن کرده است.

انجمن علمی ادبیات نمایشی دانشگاه هنر به منظور شناخت استعدادها و فراهم نمودن عرصه پویا برای شناسایی و معرفی نمایشنامه نویسان جوان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی سخن کرده است.
انجمن علمی ادبیات نمایشی دانشگاه هنر براساس مقتضیات هنری و علمی فضای دانشگاهی کشور قصد دارد بخشی از کاستی هایی که در حوزه ادبیات نمایشی با آن روبرو  هستیم را مرتفع کند و بر این پایه اقدام به برگزاری نخستین جشنوارخ نمایشنامه نویسی سخن کرده است.
این جشنواره در فراخوان خود، رویکرد خود را در شیوه برگزاری بر پایه‌های شناخته شده‌ای آکادمیک قرار داده و رویکردهای جهان شمول و تاریخی به پدیده ها را در بافتاری ساختمند و زبانی نو در نظر دارد. از آنجایی که خلأ و شکاف‌های  متعددی در حیات علمی و هنری در حال تشدید شدن است و سیر قهقرایی متون روانه شده به بازار کتاب، جا را برای متون ارزشمند و تأثیرگذار تنگ کرده، برگزار کنندگان تصمیم گرفتند که تعهد آفرینده اثر هنری و علمی به انسان و جهان، مشتقاتی را پیش رویش قرار داده که سازکارهای مبتکرانه، خلاق و نوآور را در کشف حقایق جهان به کار بگیرد.
موضوع این جشنواره آزاد است، اما جشنواره به آثاری که به زیرساخت‌های اسطورهای و تاریخی پرداخته اند و به مفاهیم  فلسفی، اخلاقی، عرفانی و دینی توجه داشته‌اند و به زبان و ادبیت متن توجه ویژه ای دارند توجه ویژه ای خواهد داشت.
این جشنواره در دو بخش دانشجویی و مدرسین و دانش‌آموختگان برگزار می‌شود و تمام دانشجویان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. دانشجویانی که یک سال از فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی آنها می‌گذرد، با درخواست کتبی حق شرکت در جشنواره را دارند.
بخش دانشجویی به صورت رقابتی برگزار می شود و آثار برگزیده این بخش توسط انتشارات دانشگاه هنر منتشر خواهد شد. نامزدهای جایزه ویژه هیأت داوران پس از اختتامیه در تماشاخانه‌های دانشگاه هنر، نمایشنامه خوانی می‌شوند.
همچنین انجمن علمی ادبیات نمایشی به لحاظ قانونی و با مجوز کتبی مؤلف، حق استفاده بلاشرط از متون فرستاده به جشنواره را دارد.
داوری  بخش مدرسین و دانش آموختگان جدا از بخش دانشجویی است و دبیرخانه جشنواره، متون چاپ شده از سال ۹۳به بعد را در اولویت داوری قرار خواهد داد. جشنواره، نمایشنامه های تازه تولید شده وچاپ نشده (بخش دانشجویی) را در دستور کار داوری قرار خواهد داد و همچنین آثاری که در جشنواره های مشابه موفق به کسب رتبه شده اند، حق شرکت در جشنواره فوق الذکر را دارند.
علاقمندان برای شرکت در جشنواره تنها تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند و  داوری آثار آبان و آذر انجام خواهد شد و جشنواره نیمه دوم آذر برگزار خواهد شد.
نشانی دبیرخانه، تهران،‌ خیابان انقلاب اسلامی- روبه روی پارک دانشجو، ابتدای کوچه بالاور، پلاک چهار ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی، طبقه چهارم، واحد جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر. علاقمندان برای شرکت در جشنواره به تارنمای www.sokhanmehragin.ir مراجعه کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.