خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر : 33183
Share

عیدی‌وند : هماهنگ‌بودن مدل و رنگ روپوش‌ مدارس اجباری است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که برای تهیه روپوش مدرسه مراجعه به تولیدی‌های اعلام‌شده از سوی مدارس اجباری نیست، گفت: پوشاک نیم‌بها یا رایگان در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که برای تهیه روپوش مدرسه مراجعه به تولیدی‌های اعلام‌شده از سوی مدارس اجباری نیست، گفت: پوشاک نیم‌بها یا رایگان در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.
فرزانه عیدی‌وند در خصوص برنامه آموزش‌وپرورش درباره روپوش‌ امسال دانش‌آموزان، اظهار کرد: انتخاب مدل و رنگ روپوش‌ها بر عهده انجمن اولیا و مربیان مدارس قرار دارد؛ نوع پارچه نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود و پارچه تعیین‌شده ترگال است که پارچه‌ای کاملاً ایرانی است.
وی ادامه داد: تعداد زیادی مدل ایرانی‌اسلامی نیز از سوی اداره ارشاد اسلامی معرفی و به مدارس اعلام شده است تا از این مدل‌ها استفاده کنند؛ با توجه به وضعیت معیشتی مردم نرخ‌های تعیین‌شده برای روپوش مدارس نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: مدل‌ها به مدارس اعلام شده است اما اگر مدرسه‌ای بخواهد از پارچه و مدلی خاص غیر از موارد اعلام‌شده استفاده کند مدل و پارچه به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود و در صورت موافقت این سازمان مدرسه می‌تواند مدل مدنظر را به‌عنوان لباس فرم به دانش‌آموزان اعلام کند.
عیدی‌وند در خصوص مدت‌زمان اعلام‌شده برای تغییر مدل یا رنگ روپوش‌ها، گفت: طبق قوانین مدارس نمی‌توانند هرساله اقدام به تغییر روپوش‌ها کنند بلکه روپوش‌ها باید هر سه سال یک‌بار تغییر پیدا کنند.
وی تأکید کرد: هماهنگ‌بودن مدل و رنگ روپوش‌های مدارس برای دانش‌آموزان اجباری است اما در دستورالعمل اعلام‌شده به مدیران مدارس گفته شد که به ایتام یا خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خانواده‌هایی که استطاعت مالی برای تهیه روپوش مدرسه فرزندان خود را ندارند، تا سقف پنج درصد درآمدهای مدرسه از طریق قراردادهای منعقدشده برای این افراد روپوش نیم‌بها یا رایگان در نظر گرفته شود.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: همچنین اگر دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی مجبور به تغییر مدرسه خود شود این دانش‌آموز می‌تواند با لباس فرم مدرسه سابق خود به مدرسه جدید بیاید و اجباری برای خرید روپوش جدید نیست.
عیدی‌وند با بیان این‌که برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از سرگردانی والدین به مدیران مدارس گفته شد که با یک تولیدی قرارداد امضا کنند، تصریح کرد: البته مراجعه به تولیدی اعلام‌شده اجباری نیست و اگر والدین بخواهند برای فرزند خود به مکان دیگری مراجعه کنند مانعی وجود ندارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.