خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 32805
Share
در حاشیه تمرین تیم‎ملی تکواندو در اهواز؛

مقانلو: تلاش می‌کنیم از میدان بزرگ ریو سربلند خارج شویم

سرمربی تیم‎ملی تکواندو که به همراه این تیم جهت برگزاری اردوی مشترک چهار روزه با تیم منتخب خوزستان، در اهواز به سر می‎برد با تاکید بر این‎که انجام چنین اردوهایی همچنان در دستور کار تیم‎ملی خواهد بود، گفت: معتقدیم با این‎کار، انگیزه، شور و هیجان خاصی در مربیان و جوانان استان‎ها به وجود خواهد آمد و به بهره‎وری زودبازده می‎رسیم.

سرمربی تیم‎ملی تکواندو که به همراه این تیم جهت برگزاری اردوی مشترک چهار روزه با تیم منتخب خوزستان، در اهواز به سر می‎برد با تاکید بر این‎که انجام چنین اردوهایی همچنان در دستور کار تیم‎ملی خواهد بود، گفت: معتقدیم با این‎کار، انگیزه، شور و هیجان خاصی در مربیان و جوانان استان‎ها به وجود خواهد آمد و به بهره‎وری زودبازده می‎رسیم.
بیژن مقانلو با بیان این که هدف بلندمدت تیم‎ملی، المپیک 2020 است، اظهار کرد: پس از آن که توانستیم سهمیه‎ها‎ی المپیک ریو را کسب کنیم، هدف بعدی ما که استفاده بهینه از پتانسیل کشور در تکواندو است شکل گرفت؛ به این معنا که به نوعی به بهره‎وری زودبازده برسیم که در این راستا اساس کارمان را روی این قرار دادیم که تیم‎های منتخب و مربیان استان‎ها در تمام رده‎های سنی در آغاز هر سال مشخص شوند و این تیم‎ها در هفته دو جلسه تمرین را برگزار کنند.
وی با اشاره به برگزاری اردوی مشترک تیم‏ملی و تیم منتخب استان خوزستان، بیان کرد: حضور قهرمانان در استان‎ها باعث ایجاد انگیزه میان مربیان و جوانان و همچنین انتقال سطح فنی میان نخبگان استان‎ها خواهد شد و سبب می‎شود این نخبگان بتوانند در آینده به عضویت تیم منتخب استان درآیند. علاوه بر این، بررسی‎های ما نشان داد که با توجه به این‎که 31 استان در کشور وجود دارد، چنانچه از دل هر استان پنج بازیکن نخبه بیرون بیاید، 155 بازیکن خواهیم داشت که اگر قرار باشد سالیانه از میان این تعداد، 10 تکواندوکار نخبه به اردوی تیم‎ملی تزریق شود، به بهره‎‌وری زودبازده خواهیم رسید.
سرمربی تیم‎ملی تکواندو کشورمان با بیان این‎که برگزاری اردوهای مشترک بازهم در دستور کار این تیم خواهد بود، افزود: با این‎ کار انگیزه، شور و هیجان خاصی را در مربیان و جوانان استان‎ها به وجود خواهیم آورد و امیدوارم که بتوانیم این راه را ادامه دهیم.
وی گفت: چنان‎چه استان‎هایی وجود داشته باشند که توانایی مالی را برای برگزاری چنین اردوهایی نداشته باشند نیز مشکلی نیست؛ چراکه چندین استان می‎توانند کنار یکدیگر جمع شوند و ما در مرکزیت آن استان‎ها حضور پیدا می‎کنیم تا به یاری خدا بتوانیم باعث توسعه و فراگیری تکواندو در سطح کشور به صورت دوچندان شویم.
مقانلو در ادامه با اشاره به مدت زمان کم باقی‎مانده تا آغاز رقابت‎های تکواندو المپیک تصریح کرد: ما تا زمان اعزام به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا و اولین مسابقه، تنها 35 روز کاری در پیش داریم و درمجموع نیز 49 روز تا بازی اولین نماینده‎مان فرزان عاشورزاده باقی‎ مانده است و پس از او نیز به ترتیب کیمیا علیزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی روی شیاپ‎چانگ خواهند رفت که امیدواریم همچون سال های گذشته در این رویداد بزرگ بتوانیم سبب افتخار و غرور ملی کشور و مردم عزیزمان شویم.
وی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین اردوهای مشترکی علاوه بر کمک به رشد تکواندو در استان‎ها، آیا دستاوردی نیز برای خود تیم‎‎ملی دارد؟ عنوان کرد: به نظرم همین قدر که این حرکت بازخورد مناسب در استان‎ها داشته باشد و ایجاد انگیزه کند، خود کار بزرگی است. تیم‎ملی ما نیز تیمی است که قهرمان جهان و آسیا است و چهار طلا در بازی‎های آسیایی کسب کرده و جزو بهترین‎ها است ولی در مجموع ما این اردوها را برگزار می‎کنیم که به این جوانان بگوییم "شما نیز می‎توانید مثل این ملی‎پوشان باشید". بستر برای همه مهیا است و هر کس براساس اصل شایسته‎سالاری می‎تواند به اوج افتخارات برسد؛ کما این که همین ملی‎پوشان حاضر نیز از فیلترهای تعریف‎شده ما گذر کردند و طی دو سال به این‎جا رسیده‎اند. این نشان می‎دهد کار نشدنی نیست و همه چیز به وجود و توانمندی این عزیزان باز می‎گردد و وظیفه‎ ما هم مهیا کردن بستر مناسب در راستای پیشرفت این بازیکنان است.
سرمربی تیم‎ملی تکواندو کشورمان درخصوص شانس کسب مدال توسط ملی‎پوشان در المپیک نیز گفت: ما در المپیک قبلی یک مدال نقره توسط باقری‎معتمد کسب کردیم که خیلی‎ها معتقدند ما نتیجه ضعیفی گرفتیم ولی من معتقدم مدال نقره المپیک، نه تنها مدال کمی نیست بلکه بسیار هم ارزشمند است.
وی ادامه داد: شاید توقع از تکواندو بسیار بالا رفته باشد. اگر نگاهی بیندازیم خواهیم دید تنها کسانی که در المپیک توانسته‎اند مدال کسب کنند، آقایان ساعی، کرمی و باقری‎معتمد بودند و کسی جز این‎ها نتوانسته مدال کسب کند و اگر ملاک، نشان طلا است، بیشتر طلاهای المپیک را هادی ساعی گرفته است. بنابراین مدال نقره‎ی باقری معتمد در لندن نیز ارزشمند است و ما همیشه از وی سپاسگزار خواهیم بود چرا که در هر صورت یک نقره نیز ارزش خاص خود را دارد.
مقانلو اضافه کرد: با تمام این تفاسیر ما سعی خواهیم کرد که از این میدان بزرگ در ریو سربلند خارج شویم اما در این بین مهمترین اصل آن است که وظیفه‎مان را به نحو احسن انجام دهیم و شرمنده ملت عزیزمان نشویم. امیدوارم که دست‎ خالی برنگردیم.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‎های تیم‎ملی تا آغاز المپیک نیز گفت: برنامه‎های ما برای تیم از ابتدا تعریف‎شده بود. پس از بازگشت از تورنمنت بین‎المللی یونان، درمجموع 49 مرحله اردو را از 25 خردادماه تا 19 مردادماه پیش‎بینی کرده بودیم که در حال حاضر در مرحله 35 قرار داریم.
سرمربی تیم‎ملی تکواندو کشورمان با بیان این‎که تمام مراحل اردویی، فازبندی شده می‎باشد، افزود: در حال حاضر در فاز استقامت در قدرت قرار داریم و سپس در جهت حفظ آن برمی‎آییم و بعد از آن، دوره‎ها را می‎گذرانیم و در نهایت نیز کارهای سرعت را انجام خواهیم داد.
مقانلو اظهار امیدواری کرد: بتوانیم براساس برنامه ‎زمان‎بندی‎شده تا شروع المپیک، به اوج آمادگی هوگوپوشان تیم‎ملی برسیم.
او با اشاره به نوع تمرینات ملی‎پوشان خاطر نشان کرد: تمرینات براساس تقسیم‎بندی صورت گرفته، شامل تمرینات مقاومتی، ویژه و رقابتی هستند که تمام این‎ها فازبندی‎شده هستند و به یاری خدا تا روز موعد به اوج آمادگی خواهیم رسید. البته ما در ریو با یک اختلاف زمانی هفت ساعت و نیمی مواجه هستیم که باتوجه به تمرینات انجام شده، شش روز زودتر در ریو حضور پیدا خواهیم کرد و تمرینات را به گونه‎ای تنظیم خواهیم کرد تا مشکلی پیش نیاید.
سرمربی تیم‎ملی تکواندو کشورمان در پایان نظرش در خصوص تکواندو خوزستان را نیز این‎گونه بیان کرد: "عقیده دارم تکواندو خوزستان با برنامه‎ریزی ایده‎آلی که ترتیب داده است، پتانسیل رشد و توسعه یافتن را همچنان دارد. خدا را شاکرم که مسوولان ورزشی این استان انگیزه لازم را برای پیشرفت تکواندو دارند. حضور قهرمانان المپیک در اهواز و برگزاری کلاس‎های داوری و مربی‎گری، موضوعاتی هستند که باعث رشد و توسعه استان خواهد شد و من بسیار خوشحال هستم و از آقایان پورسلان (رییس هیات تکواندو خوزستان) و محمدزاده ( دبیر هیات تکواندو خوزستان) تشکر می‎کنم که دست به دست هم داده‎اند تا بار دیگر خوزستان در این رشته ورزشی قدعلم کند. قطعا این پتانسیل در تمام استان‎های ما وجود دارد و تنها باید برنامه‎ریزی، هدف و استراتژی داشت تا بتوان براساس آن استراتژی، گام‎های بلندتری برداشت. اولین قدم را نیز ما برداشته‎ایم و تاکید کرده‎ایم که اعضای تیم‎ منتخب استان‎ حداقل دو روز در هفته دور هم جمع شوند تا انگیزه در آن‎ها به وجود آید و ارتباط ایده‎آل میان مربی و بازیکنان حاصل شود تا به تبع آن و با این هدف، خوزستان بار دیگر بتواند قهرمانانی همچون مهرداد رکنی را تحویل کشور دهد."


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.