خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 32321
Share
پیوستن هیات رییسه دانشگاه جندی شاپور به كمپین "قلیان‌ها گلدان كنیم"

سلمان‌زاده: قلیان‌فروش‌ها محدود می‌شوند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مجموعه صنعت و معدن و تجارت، از این پس مجوز جدیدی برای فعالیت واحدهای صنفی عرضه ملزومات قلیان در استان خوزستان صادر نخواهد شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مجموعه صنعت و معدن و تجارت، از این پس مجوز جدیدی برای فعالیت واحدهای صنفی عرضه ملزومات قلیان در استان خوزستان صادر نخواهد شد.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: مقابله با فروش و مصرف قلیان چندین جنبه دارد که کمترین بخش اجرایی  آن مربوط به حوزه بهداشت است. بیشترین موفقیت مقابله با قلیان در بیرون از حوزه بهداشت و با همکاری بین‌بخشی محقق می‌شود.
وی افزود: شهرداری، نیروهای انتظامی، اصناف و دستگاه‌های مختلف باید در مقابله با مصرف قلیان هماهنگ باشند و اولین گام موفقیت نیز همکاری قوی بین‌بخشی میان مجموعه بهداشت و دیگر حوزه‌ها است.
سلمان‌زاده ادامه داد: موضوع مهم دیگر، آشنا کردن مردم با مضرات مصرف قلیان است. امروز جامعه باور غلطی دارد که مصرف قلیان خطر کمتری نسبت به مصرف سیگار در پی دارد و متاسفانه امروزه شاهد مصرف قلیان در گروه‌های زنان و کودکان 13 تا 15 سال و همچنین مصرف خانوادگی و دسته‌جمعی قلیان هستیم که برای آگاهی مردم از غلط بودن این باور باید اطلاع‌رسانی شود.
وی گفت: قانونی در زمینه ممنوعیت فروش ملزومات قلیان وجود ندارد ولی در قانون جامع مبارزه با دخانیات صراحتا ذکر شده که استفاده از دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است. در گام نخست این قانون باید به صورت کامل اجرا شود.
رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: در این راستا با هماهنگی‌های انجام شده با مجموعه صنعت و معدن و تجارت، قرار شده است که از این به بعد مجوز جدیدی برای فعالیت واحدهای صنفی عرضه ملزومات قلیان در استان خوزستان صادر نشود.
سلمان‌زاده ادامه داد: همچنین به تدریج شکل این واحدها تغییر خواهد کرد و دیگر به شکل امروز که دارای ویترین و نورپردازی هستند، نخواهند بود و عرضه مستقیم قلیان و ملزومات آن در آینده مخفی و محدود خواهد شد.
وی گفت: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نشست با نیروی انتظامی و پلیس امنیت استان این موارد مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شده است.
رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: مجوزی جهت دایر کردن "قلیان سرا" وجود ندارد با این حال متاسفانه متقاضیان، به اصناف کلک می‌زنند و با دریافت مجوز سفره‌خانه سنتی، قلیان نیز عرضه می‌کنند که با سفره‌خانه‌هایی که به اسم سفره‌خانه سنتی، قلیان عرضه می‌کنند نیز برخوردمی‌شود.
اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه جلسه صبح امروز این هیات، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بدون دخانیات، ضمن حمایت از کمپین ملی "قلیان‌ها را گلدان کنیم" به صورت نمادین به این حرکت مردمی پیوستند.
این کمپین توسط دفتر آموزش و ارتقای سلامت و مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، طراحی شده و تاکنون با استقبال گسترده پزشکان، هنرمندان سینما و موسیقی، ورزشکاران و مردم روبه‌رو شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.