خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 32229
Share

سخاوت :زندان دزفول یازدهمین زندان پر جمعیت کشور است

رئیس زندان دزفول گفت: زندان دزفول دومین زندان پرجمعیت در استان و یازدهمین زندان پرجمعیت در کشور محسوب می شود.

رئیس زندان دزفول گفت: زندان دزفول دومین زندان پرجمعیت در استان و یازدهمین زندان پرجمعیت در کشور محسوب می شود.
محمدسعید سخاوت در مجمع عمومی خیرین انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان دزفول که در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم و خيرين دزفول همیشه یار و یاور زندانیان بوده اند که این امر جای تقدیر دارد.
وی، زندان دزفول را دومین زندان پرجمعیت استان و یازدهمین زندان پرجمعیت کشور برشمرد و افزود: ندامتگاه فجر دزفول مجموعه شهرستان های شمال خوزستان یعنی دزفول، اندیمشک و شوش را تحت پوشش قضایی خود دارد.
رئیس زندان دزفول، ظرفیت این ندامتگاه را ۹۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر زندانی از حوزه های قضایی ذکر شده در زندان دزفول حضور دارند.
سخاوت، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد دزفول، اندیمشک، شوش و بخش های الوارگرمسيري و شاوور را  رابه ترتيب ۸۰، ۳۸، ۲۳، یک و دو نفر برشمرد و تصریح کرد: اینها زندانیان جرائم غیرعمدی و به ویژه مالي همچون نفقه، مهریه، چک بلامحل، ضرب و جرح غیرعمد و یا ورشکسته ها و به طور کلی محکومان مالی هستند که بسیاری از آنها بسیار آبرومند و نیازمند کمک های مالی خیرین هستند.
وی یادآور شد: البته جرائم مالی از جمله کلاهبرداری و کشیدن چک بلامحل با نیت کاملا قبلی جرائم عمد محسوب می شوند و شامل این موارد ذکر شده نیستند.
رئیس زندان دزفول با بیان اینکه در سال گذشته ۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال ازسوي مردم و خیرین به ستاد مردمی ديه و انجمن حمایت از زندانیان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد کمک شده است، افزود: تمام این مبلغ تنها منجر به آزادی هفت زندانی مالی شد چرا که بسیاری از زندانیان که محکوم مالی هستند به دلیل محکومیت های ديه ای، مهریه و امثال اینها نيازمند کمک های بسیار بیشتری برای آزادسازی هستند.
سخاوت در پایان اظهار کرد: جا دارد دست تمنای خود را به سوی خیرین و مردم شهرستان دراز کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات لاینحل خانواده های زندانیان را برطرف کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.