خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 32220
Share

حسن زاده:ثبت‌نام بیش از 130 واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ثبت‌نام بیش از 130 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب به منظور دریافت تسهیلات جهت راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال و راکد خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ثبت‌نام بیش از 130 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب به منظور دریافت تسهیلات جهت راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال و راکد خبر داد.
نورالله حسن زاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهارکرد: مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر به مشکلات کشور از قبیل تحریم‌ها، عدم دریافت سهم بخش تولید از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها و ... مربوط می‌شود.
وی افزود: پیروی این دستورالعمل، نامه‌هایی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران و روسای کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها ابلاغ و مقرر شد این کارگروه‌ها با برگزاری جلسات مرتب و هفتگی اقدامات خود را در این راستا انجام دهند.
حسن زاده تصریح کرد: در این دستورالعمل یک کمیته بررسی 4 نفره متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بانک عامل و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت بررسی اولیه وضعیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط نیمه فعال، نیمه تمام و راکد تعریف شده که در نهایت هدف این دستورالعمل، کمک به اشتغال و افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی کوچک است.
وی با بیان این‌که شناسایی واحدهای صنعتی غیرفعال، نیمه فعال، نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای دستورالعمل دولت مبنی بر تامین مالی واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: شناسایی این واحدها را به کمک شرکت شهرک‌های صنعتی انجام دادیم و واحدهای مشمول این دستورالعمل که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، باید نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه بهین یاب اقدام کنند.
حسن زاده گفت: در این دستورالعمل برگزاری جلسات کمیته بررسی، به صورت روزانه و برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی تعریف شده است و کمیته بررسی در مرحله اول پرونده واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات را مورد بررسی قرار می‌دهند و سازمان صنعت و معدن استان به عنوان دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، متولی پیگیری روند پرداخت تسهیلات است.
وی خاطرنشان کرد: معمولا تمام واحدهای تولیدی با توجه به بحث سرمایه در گردش و تامین مالی خود با یک بانک خاص تعامل دارند، بنابراین پیشنهاد ما این است که هر واحد مشمول دریافت تسهیلات، تسهیلات خود را از بانکی که در گذشته با آن تعامل داشته، دریافت کند و برای واحدهایی که تاکنون تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا خود متقاضی می‌تواند یک بانک عامل انتخاب کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به حذف شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی واحدهای تولیدی از تسهیلات عنوان کرد: قبلا این شرط مانعی جدی برای واحدهای تولیدی و صنعتی بود که اکنون در قالب بخشنامه‌ای از جانب بانک مرکزی حذف شده است.
حسن زاده ادامه داد: همچنین یکی از مشکلات همیشگی در استان این بود که وقتی درخواست استمهال بدهی و معوقات واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها پذیرفته می‌شد، دیگر از تامین سرمایه در گردش برای آن واحدها خبری نبود و این موضوع از مشکلات اساسی ما است.
وی افزود: بنابراین بهتر است واحدهای تولیدی مشمول دریافت این تسهیلات، تسهیلات موردنیاز را از بانک‌های عاملی دریافت کنند که در گذشته نیز از آن بانک‌ها وام‌هایی دریافت کرده‌اند و حتی بدهی‌هایی نیز به بانک مذکور دارند تا به این ترتیب چند بانک، درگیر یک واحد تولیدی نشوند.
همچنین در این جلسه نمایندگانی از بانک‌های ملی و صادرات استان با تاکید بر این‌که در اعطای تسهیلات به واحدهای نیمه فعال، نیمه تمام و راکد، در انتخاب بانک عامل طوری عمل نشود که بعدها چند بانک درگیر بدهی‌ها و معوقات یک واحد تولیدی و صنعتی شوند، آمادگی خود را جهت مشارکت در اعطای این تسهیلات و ایفای نقش در شکوفایی اقتصادی استان و افزایش تولید واحدهای صنعتی اعلام کردند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.