خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 32213
Share

آلبوغبیش:لزوم رعایت مفاد قانون جامع حمایت از معلولان شادگانی

معاون فرماندار شادگان برلزوم رعایت مفاد قانون جامع حمایت از معلولان شادگانی تأکید کرد.

معاون فرماندار شادگان برلزوم رعایت مفاد قانون جامع حمایت از معلولان شادگانی تأکید کرد.
نعمت‌اله آلبوغبیش  اظهار کرد: با توجه به ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان تمام ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و سازمان‌های عمومی و انقلابی موظف هستند تا در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به‌گونه‌ای عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان  به‌مانند افراد عادی فراهم باشد.
وی افزود: متأسفانه از اینکه بعضاً مشاهده می‌شود که نه تنها این امکان برای معلولان فراهم نشده است، بلکه بهره‌مندی و دسترسی برای افراد سالم نیز به‌سختی انجام می‌گیرد.
آلبوغبیش تصریح کرد: بندهای قانون جامع حمایت از معلولان به تمام ادارات، بانک‌ها، نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان ابلاغ و آنها مکلف شده‌اند مفاد قانون را اجرا و رعایت کنند.
وی به ناهمسانی شدید پیاده‌روهای معابر شهری اشاره و تصریح کرد: بعضی از شهروندان بدون اخذ مجوز سطح، جلوی درب منازل خود را بالا می‌برند، به‌طوری‌که در بعضی اماکن اختلاف سطح پیاده‌روها به بیش از یک متر نیز می‌رسد که در این زمینه شهرداران باید به وظایف خود عمل کرده و در همسان‌سازی آنها اقدام جدی را انجام دهند.
معاون فرماندار شادگان در پایان یادآور شد: اداره بهزیستی به‌عنوان دبیر جلسات مناسب‌سازی محیط و معابر برای معلولان، مکلف است قانون جامع حمایت از معلولان را تا حصول نتیجه نهایی در شهرستان پیگیری کند و تمام بانک‌ها، شرکت‌ها و ادارات شهرستان به‌ویژه شهرداران ملزم به اجرای مفاد این قانون هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.