خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 31640
Share

زمان‌پور :حمل و نقل عمومی اهواز در شان شهروندان نیست

عضو شورای شهر اهواز گفت: اتوبوس های فرسوده نمی‌توانند جوابگوی نیاز شهروندان باشند. بنابراین باید هر چه سریع‌تر شهردار، معاون حمل و نقل و کمیسیون حمل و نقل شهری در فکر به‌روز رسانی ناوگان حمل و نقل به ویژه اتوبوس‌ها باشند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اتوبوس های فرسوده نمی‌توانند جوابگوی نیاز شهروندان باشند. بنابراین باید هر چه سریع‌تر شهردار، معاون حمل و نقل و کمیسیون حمل و نقل شهری در فکر به‌روز رسانی ناوگان حمل و نقل به ویژه اتوبوس‌ها باشند.
آذر زمان‌پور با اشاره به وضعیت حمل و نقل و عمومی به ویژه ایستگاه‌های شهر اهواز، اظهار کرد: به عنوان عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز، از وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس و به طور کلی حمل و نقل عمومی راضی نیستم.
وی با بیان این‌که حمل و نقل عمومی شهر اهواز در وضعیت مناسبی نیست، افزود: از سه سال پیش و از آغاز کار شورای شهر اهواز برنامه‌ای جهت رسیدگی به حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه و تجهیز کامل وسایل سرمایشی با توجه به 9 ماه فصل گرما در اهواز، تدوین و تذاکرات لازم به شهرداری داده شده ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.
عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که تعبیه آب‌سردکن در کنار ایستگاه‌های اتوبوس یکی از برنامه‌های تدوین شده است که تاکنون اجرا نشده، گفت: حمل و نقل عمومی شهر اهواز در خور شان شهروندان نیست؛ اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی فرسوده و مستهلک هستند و نیاز به به‌روز رسانی دارند.
وی با اشاره به مشکلات اتوبوسرانی شهر اهواز، عنوان کرد: فاصله حرکت اتوبوس‌ها بسیار زیاد است و هنگام حرکت، تعداد بسیاری از شهروندان مجبورند به طور متراکم سوار اتوبوس شوند، این مشکلات به ویژه در فصل تابستان زینبده و شایسته شهروندان اهوازی نیست.
زمان‌پور بیان کرد: از سال گذشته تاکنون حتی یک ایستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل عمومی شهر اهواز افزوده نشده است. از سوی دیگر تعدادی اتوبوس قدیمی تعمیر و به ناوگان وارد شده است؛ باید توجه داشت که این تعمیر و استفاده از اتوبوس‌های فرسوده و مستهلک می‌تواند آلاینده‌های هوا را افزایش داده و آلودگی زیست‌محیطی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: اتوبوس های فرسوده نمی‌توانند جوابگوی نیاز شهروندان باشند. بنابراین باید هر چه سریع‌تر شهردار، معاون حمل و نقل و کمیسیون حمل و نقل شهری در فکر به‌روز رسانی ناوگان حمل و نقل به ویژه اتوبوس‌ها باشند.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به عدم وجود امکانات اتوبوسرانی در محله‌ای از منطقه زرگان، گفت: محله‌ای در زرگان فاقد خدمات اتوبوسرانی است و پس از سه سال پیگیری همچنان اقدامی جهت رفع مشکل این محله انجام نشده است.
وی با اشاره به تبعیض موجود از جهت امکانات اتوبوسرانی میان مناطق بالاشهر و پایین‌شهر اهواز عنوان کرد: اتوبوس‌های مجهز و با امکانات به مناطق بالاشهر و اتوبوس‌های فاقد امکانات به مناطق پایین‌شهر اختصاص می‌یابد. این موضوع، نوعی تبعیض است و خواستار رعایت عدالت در توزیع اتوبوس‌های مجهز بین محلات محروم و برخوردار هستیم.
زمان‌پور افزود: همچنین در مناطقی از شهر اهواز از جمله کیانپارس فاصله حرکت اتوبوس‌ها بسیار کم است و اتوبوس‌ها تقریبا خالی و حتی با چند مسافر فعالیت می‌کنند. در حالی که در مناطق پایین‌شهر فاصله حرکت اتوبوس‌ها بسیار زیاد است و حجم بسیار مسافر در یک اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.
وی با بیان این‌که بخشی از فرآیند حفظ امکانات و خدمات مورد استفاده به رفتار شهروندان باز می‌گردد، اظهار کرد: در برخی موارد، کولرهای ایستگاه‌های اتوبوس را به سرقت می‌برند در حالی که شهروندان نیز باید حمایت و مشارکت و همکاری لازم را جهت حفظ امکانات مورد استفاده خود داشته باشند.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: لازم است اتوبوس‌های شهر اهواز به کتاب و اقلام تربیتی و فرهنگی مجهز شوند و هر اتوبوس با تجهیز کتاب، به یک دانشگاه سیار تبدیل شود.
وی گفت: رانندگان اتوبوس‌ها وظیفه دارند که در فصل تابستان کولرهای اتوبوس را روشن کنند و شهردار اهواز نیز لازم است بر این موضوع نظارت داشته باشد و با خاطیان برخورد کند.
زمان‌پور عنوان کرد: شهروندان اهوازی می‌توانند با مراجعه به کمسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز و ناوگان اتوبوسرانی، مشکلات و انتقادات خود را مطرح کنند. همچنین می‌توانند درخواست‌های خودر ا به صورت مکتوب جهت رسیدگی به کمیسیون حمل و نقل ارائه دهند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.