خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 30600
Share

فرجیان:درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی در اهواز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی در اهواز خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی در اهواز خبر داد.

عبدالرضا فرجیان  با اشاره به وضعیت جانبازان شیمیایی خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته خوزستان آب و هوای بهتری داشت ولی هر ساله جانبازان شیمیایی بر اساس برنامه ستاد مرکز پایش سلامت و به مکانهای خوش و آب و هوا منتقل میشوند.

 وی افزود: براساس برنامهریزی جدول زمانبندی، اعزام جانبازان به شهرک ویژه جانبازان در شمال در دو مرحله نیمه اول و نیمه دوم سال انجام می‌شود؛ اعزام نیمه دوم سال بیشتر برای جانبازان شیمیایی حاد است که با برنامه‌ریزی به صورت فردی، خانوادگی  و یا گروهی به شهرک شمال اعزام می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان این که بیشترین تعداد جانبازان شیمیایی در اهواز و پس از آن در دزفول و آبادان ساکن هستند، گفت: در حال حاضر 3400 جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این رقم، 400 نفر جانباز شیمیایی حاد هستند.

وی با اشاره به روند درمان جانبازان شیمیایی عنوان کرد: روند درمان جانبازان شیمیایی به دلیل شرایط آنان در خصوص جانبازان شیمیایی حاد و نیمه‌حاد متفاوت است و می‌توان به جانبازان شیمیایی نیمه‌حاد در مراکز درمانی استان رسیدگی کرد.

فرجیان ادامه داد: یک درمانگاه تخصصی در بخش ریوی بیمارستان امام(ره) اهواز دایر است که طبق هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سهمیه روزانه‌ای برای رسیدگی و درمان جانبازان شیمیایی اختصاص داده شده و در این درمانگاه روزانه به 10 جانباز شیمیایی حاد خدمات خارج از نوبت تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 47 نفر از جانبازان نابینا پایش سلامت شده‌اند و خدمات به آنان ارائه شده است. همچنین پایش سلامت جانبازان قطع نخایی 70 درصد و همسران آنان، 422 جانباز اعصاب و روان و همسران 3200 شهید و جانباز شیمیایی نیز انجام شده است.

رییس بنیاد شهید خوزستان افزود: همچنین در سال جاری با دعوت از پزشکان در 6 نوبت، کمیسیون پزشکی برای بیش از 1530 جانباز تشکیل شده است. از این تعداد برای 1200 نفر کمیسیون حالت اشتغال برگزار شد که از این تعداد، از کار افتادگی 800 جانباز تایید شد.

فرجیان با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه تخصصی برای جانبازان شیمیایی در خوزستان اظهار کرد: تا پایان امسال یا در 3 ماهه اول سال 95 درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی خوزستان در اهواز راه‌اندازی خواهد شد؛ اکنون 90 درصد از کار ساخت این درمانگاه تخصصی انجام شده ‌است.

وی افزود: مرکز رسیدگی به جانبازان قطع‌نخایی و در کنار آن درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی در منطقه امانیه اهواز دایر خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.