خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 30598
Share

عمق آب و وجود مین؛ مشکلی در پاکسازی هورالعظیم از دام‌های غیرمجاز

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پاکسازی برخی از نقاط تالاب هورالعظیم از دام‌های شکارچیان غیرمجاز به علت عمق زیاد آب و وجود مین امکان‌پذیر نیست و در صورت به امکانات و قایق‌های مخصوص نیاز دارد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پاکسازی برخی از نقاط تالاب هورالعظیم از دام‌های شکارچیان غیرمجاز به علت عمق زیاد آب و وجود مین امکان‌پذیر نیست و در صورت به امکانات و قایق‌های مخصوص نیاز دارد.
حسن‌آقا شیرمحمدی با اشاره به پاکسازی تالاب‌های بامدژ و هورالعظیم از محمیه و دامگاه‌های صید پرنده اظهار کرد: با مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان، صید غیرمجاز این پرندگان با تور و دام نیز آغاز می‌شود.
وی افزود: مشکل صید غیرمجاز پرندگان با تور که در اصطلاح محلی به آن "محمیه" گفته می‌شود، در دو تالاب هورالعظیم و بامدژ وجود دارد و محمیه‌داری از قدیم شغل و منبع درآمد برخی افراد در این مناطق بوده است.
شیرمحمدی عنوان کرد: به منظور برخورد با شکارچیان متخلف و جلوگیری از اعمال غیرمجاز آنان، اقدامات جهت پاکسازی تالاب‌ها افزایش یافته و حضور و کنترل مداوم اعمال خواهد شد. در همین راستا، عملیاتی 3 روزه در هفته گذشته جهت پاکسازی تالاب‌های بامدژ و هورالعظیم انجام و در این عملیات 63 دامگاه در این تالاب‌ها کشف و تخریب شد.
وی افزود: در این عملیات، پیش از ورود شکارچیان مسیرها شناسایی و با شکارچیان متخلفی که مشکلات بسیاری به وجود آورده بودند، برخورد شد. بدین ترتیب که در 2 روز متوالی 30 دامگاه بزرگ و عمده در تالاب بامدژ تخریب، 2 اسلحه غیرمجاز کشف و همچنین یک شکارچی دستگیر و یک شکارچی متواری شد.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: همچنین با حضور و کنترل 48 ساعته، 33 دامگاه در تالاب هورالعظیم تخریب شد و علاوه بر تخریب دامگاه‌ها، تمام ورودی‌های تالاب کنترل و 18 شکارچی متخلف نیز دستگیر شدند.
وی گفت: تخریب دامگاه‌های شکارچیان غیرمجاز در برخی نقاط تالاب هورالعظیم به دلیل مشکل عمق زیاد آب و وجود مین امکان‌پذیر نبود و پاکسازی این نقاط از دام‌های غیرمجاز پس از فراهم شدن امکانات و قایق‌های مخصوص انجام خواهد شد.
شیرمحمدی بیان کرد: در این عملیات در مجموع با 39 شکارچی برخورد شد و از این تعداد، 18 شکارچی بدون پروانه و مجوز و شکارچیانی که مازاد بر پروانه شکار کرده بودند، دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: علاوه بر پاکسازی دو تالاب هورالعظیم و بامدژ، 10 رشته تور زنده‌گیری گنجشک و سار در اطراف شهر هویزه نیز تخریب شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.