خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 30597
Share

تدوین و اجرای نظام HSE در آزمایشگاه‌های دانشگاه شهید چمران

رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز از تدوین دستورالعمل HSE در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است یک دستورالعمل کلی HSE تنظیم شود که هم به‌عنوان دستورالعمل مرجع در دانشگاه و هم در تدوین نظام HSE در وزارت‌خانه، مورد استفاده قرار گیرد.

رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز از تدوین دستورالعمل HSE در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است یک دستورالعمل کلی HSE تنظیم شود که هم به‌عنوان دستورالعمل مرجع در دانشگاه و هم در تدوین نظام HSE در وزارت‌خانه، مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر ایرج کاظمی‌نژاد دبیر کارگروه HSE دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به ابلاغ اخیر وزارت علوم برای تدوین و اجرای نظام HSE ((Health, Safety & Environment در آزمایشگاه‌های کشور، شبکه آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) از آزمایشگاه‌های عضو خواسته است که دستورالعمل‌های پیشنهادی خود را تدوین کنند؛ در پی این ابلاغ کارگروهی در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد.
وی افزود: بر این اساس از دانشکده‌هایی که دارای دروس آزمایشگاهی هستند، خواسته شد که نمایندگانی را به این کارگروه معرفی کنند؛ همچنین در هر دانشکده کارگروهی تشکیل شده است و نمایندگان معرفی‌شده دبیر کارگروه دانشکده خود هستند.
دبیر کارگروه HSE دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در واقع این دستورالعمل از سطح پایین دانشکده‌ها در حال تدوین است و سپس در سطح دانشگاه جمع‌بندی می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه یک دستورالعمل کلی HSE تنظیم خواهد کرد که هم به‌عنوان دستورالعمل مرجع خود مجموعه‌ها خواهد بود و هم در تدوین دستورالعمل کلی در وزارت‌خانه است مورد استفاده قرار می گیرد.
کاظمی‌نژاد خاطرنشان کرد: از حدود 6 ماه گذشته این فرآیند در دانشگاه آغاز شده است؛ کارگروه ابتدا باید تشکیل می‌شد که احکام افراد توسط معاون پژوهشی دانشگاه ابلاغ و نخستین جلسه آن برگزار شد؛ اکنون روند تدوین دستورالعمل در این کارگروه در سطح دانشگاه ادامه دارد.
وی با تأکید بر این‌که نظام HSE باید در همه‌ آزمایشگاه‌های دانشگاه اجرایی شود، اظهار کرد: ممکن است امکانات بعضی از آزمایشگاه‌ها منطبق بر استانداردها و اصول HSE نباشد اما باید به سمتی بروند که اصول ایمنی و بهداشت محیط را حتما در آینده کاری خود در نظر بگیرند.
رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اجرای HSE نیاز به تجهیزات و امکانات جدیدی ندارد بلکه مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی را باید رعایت کرد که در صورت بروز مشکل در آزمایشگاه برای آزمایشگر مشکلی پیش نیاید.
کاظمی‌نژاد درباره اعتبارات تخصیص‌یافته به این طرح، گفت: مثل همیشه اعتبارات کارهای پژوهشی زیاد نیست با این وجود با این اندک اعتبار هم حداقل برای شروع، می‌توان کاری کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.