خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 30595
Share

هوشمندسازی شبکه توزیع برق خوزستان تحولی عظیم در ارائه برق پایدار به مردم

مدیرعامل توزیع برق خوزستان گفت: شرکت توزیع برق خوزستان حرکت خود را برای دستیابی به شبکه برق هوشمند آغاز کرده است.

مدیرعامل توزیع برق خوزستان گفت: شرکت توزیع برق خوزستان حرکت خود را برای دستیابی به شبکه برق هوشمند آغاز کرده است.
رضا غضنفری اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای برق‌رسانی و توزیع پایدار آن در بین مصرف‌کنندگان استان خوزستان، سطح رضایتمندی مشترکان ما سال به‌سال در حال افزایش بوده و این موضوع انگیزه ما را برای کوشش بیشتر در ارائه خدمات مناسب به مردم دو چندان کرده است.
وی در همین راستا از اقدام برای هوشمند‌سازی شبکه برق استان به‌عنوان یک گام بلند و تحولی عظیم در توزیع برق پایدار به مشترکان خبر داد و گفت: در مرحله اول اجرای این پروژه بزرگ اقدام به راه‌اندازی اتوماسیون شبکه برق شده است.
مدیرعامل توزیع برق خوزستان اضافه کرد: به‌واسطه تجهیزات و کلیدهای نصب شده در شبکه و راه‌اندازی یک سیستم فرماندهی مرکزی که توسط یک اپراتور کارشناس، مدیریت و کنترل می‌شود، شبکه برق با قطع و وصل چند کلید و صدور فرمان از راه دور محل دارای نقص فنی را از بقیه شبکه جدا کرده و گروه‌های تعمیراتی اقدام به رفع نقص می‌کنند، این در حالتی است که دیگر نیازی به قطع برق کل منطقه مورد نظر وجود ندارد.
غضنفری با اشاره به اینکه پیش از طراحی این سامانه  نیاز به‌حضور سرویس‌های تعمیرات در محل و اتلاف وقت برای پیدا کردن اشکال فنی و نیز جدا کردن آن از قسمت‌های دیگر شبکه به‌صورت دستی بود داشته افزود: با ایجاد سیستم اتوماسیون دیگر این بازه زمانی حذف خواهد شد و عیب‌یابی و جداسازی محل اشکال از شبکه ازطریق یک سیستم مرکزی صورت می‌پذیرد که این موضوع روند تسریع در اجرای تعمیرات شبکه را در سطح بالایی افزایش داده است.
مدیرعامل توزیع برق خوزستان تصریح کرد: در مرحله بعدی این پروژه سیستم به‌طور خودکار و هوشمند تمام مراحل عیب‌یابی، جداسازی، قطع و وصل برق را انجام می‌دهد بدون اینکه بخواهیم برای اصلاح و تعمیر آن، دیگر قسمت‌های شبکه را خاموش نماییم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با بیان اینکه تاکنون این پروژه در هیچ جای کشور اجرا نشده و تلاش ما این است که به یاری خدا آن را عملیاتی کنیم، اجرای این پروژه را نقطه عطف بزرگی در جهت ارائه خدمات سریع و مناسب و تامین برق پایدار مردم داشت و اظهار امیدواری کرد با این اقدام و سایر کارهای دیگری که برای جلب رضایت‌مندی مردم عزیزمان در حال انجام است بتوانیم در بین شرکت‌های برتر کشور قرار بگیریم. 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.