خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 28225
Share

میزبانی لیگ جهانی، ظلم در حق کشتی خوزستان است

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با تاکید بر آمادگی این شهرستان جهت میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی، گفت: از فدراسیون انتظار داریم که به قرارداد و تعهد خود پای‌بند باشد و اگر میزبانی از ما گرفته شود، در حق کشتی خوزستان ظلم شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با تاکید بر آمادگی این شهرستان جهت میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی، گفت: از فدراسیون انتظار داریم که به قرارداد و تعهد خود پای‌بند باشد و اگر میزبانی از ما گرفته شود، در حق کشتی خوزستان ظلم شده است.
امین صابری درخصوص نظر مسوولان فدراسیون مبنی بر تغییر میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی از خرمشهر به تهران و این صحبت سخنگوی فدراسیون کشتی که «به دلیل عدم همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، به احتمال فراوان میزبان دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان تغییر می‌کند.»، اظهارکرد: همان طور که می‌دانید سال گذشته آبادان میزبان این رقابت‌ها بود و فدراسیون هم پس از آن بارها از این میزبانی اعلام رضایت کرد. به هر حال پس از میزبانی خوب منطقه آزاد اروند، آبادان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان و باتوجه به این که استان از این آزمون سربلند بیرون آمده بود، فدارسیون طی مکاتباتی که داشت، نظرش این بود که برای سال جاری نیز خوزستان میزبان لیگ جهانی باشد.
وی با بیان این‌که برای میزبانی مسابقات سال گذشته در آبادان حداکثر یک ماه فرصت داشتیم، گفت: این در حالی است که برای برگزاری مسابقات پیش رو از ماه‌ها قبل آماده شده‌ایم و از چندین ماه قبل اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم. در هر صورت سالن خلیج‌فارس خرمشهر برای این رقابت‌ها آماده و جهت اسکان تیم‌ها نیز هتل هم رزرو شده است. همچنین اقداماتی از جمله به‌سازی، مناسب‌سازی و زیباسازی را هم انجام داده‌ایم.
رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر گفت: پس از این‌که قراردادی جهت برگزاری این مسابقات بین فدراسیون و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد، چندین جلسه در فرمانداری برگزار کردیم و کمیته‌های مختلفی نیز تشکیل و روسای کمیته‌ها نیز از معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، حکم دریافت کردند و وظایف آن‌ها نیز مشخص شد. علی‌رغم این‌که خرمشهر در حال حاضر میزبان زائران امام حسین (ع) است و به اندازه جمعیت شهرستان، زائران در آن در حال تردد هستند و تمام مسوولان درگیر این موضوع می‌باشند ولی همه در حال کمک هستند و اعلام آمادگی کرده‌اند که پای کار هستند تا این میزبانی به خوبی انجام شود.
وی بیان کرد: خود مردم خرمشهر نیر شور و شوق بسیاری برای دیدن قهرمانان خود دارند و به نظرم این حق خرمشهر است که رویدادهای بزرگ در آن برگزار شود. خرمشهر توانایی میزبانی چنین برنامه‌هایی را دارد و حتما نیز با استقبال چشم‌گیر مردم همراه خواهد بود.
صابری در ادامه عنوان کرد: در خصوص بحث مالی هم سازمان منطقه آزاد اروند که اسپانسر این مسابقات است، قول داده است که تا پایان هفته جاری مشکل مالی را برطرف کند. مابقی موارد در خصوص تجهیز سالن و حتی رسیدگی به خیابان‌های منتهی به سالن خلیج‌فارس نیز حل شده است.
وی با بیان این‌که بهانه فدراسیون برای تغییر میزبان این رقابت‌ها موردی به جز آماده‌سازی سالن و اسکان است، گفت: خرمشهر گردن تمام کشور حق دارد و نیاز است که دید فدراسیون نیز به برگزاری این رقابت‌ها در این شهرستان مثبت باشد. ما به صورت روزانه با فدراسیون در ارتباط هستیم و آن‌ها به دنبال گرفتن میزبانی از ما نیستند، بلکه تاکید دارند که ما شرایط را فراهم کنیم و ما نیز در حال انجام اقدامات لازم هستیم و فکر می‌کنم که مانعی وجود نداشته باشد.
رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر با تاکید بر این‌که شهرستان خرمشهر آماده میزبانی این رویداد بین‌المللی است، عنوان کرد: آمادگی ما کامل است و نواقص جزیی هم تا یک هفته مانده به آغاز مسابقات برطرف خواهد شد. آقای زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند که بسیار به ورزش علاقه‌مند است نیز نظر بر این دارد که این رقابت‌ها در خرمشهر برگزار شود. سازمان منطقه آزاد اروند هم برای میزبانی این مسابقات، یک میلیارد تومان جهت بازسازی سالن خلیج‌فارس اختصاص داده است و این اقدام به توسعه زیرساخت‌های شهرستان کمک می‌کند.
وی بیان کرد: باتوجه به این‌که خود فدراسیون پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به ما داده است و قراردادی هم بین آن و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شده است و همچنین باتوجه به این‌که خوزستان قهرمان کشتی فرنگی کشور است و بیشتر ترکیب تیم‌ملی از استان خوزستان است، از آن انتظار داریم که به قرارداد و تعهد خود پای‌بند باشد.
صابری عنوان کرد: در هر صورت خرمشهر میزبان این رویداد بین‌المللی خواهد بود و به نظرم با توجه به توانمندی و مدال‌آوری خوزستان در رشته فرنگی، اگر این میزبانی از ما گرفته شود، در حق کشتی خوزستان ظلم شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.