خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر : 28224
Share

پناهی زاده : قراردادهای ترکمن‌چای‌ بانک‌ها بلای جان تولیدکنندگان

عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: قراردادهای ترکمان چایی بانک‌ها مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: قراردادهای ترکمان چایی بانک‌ها مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.
بیژن پناهی زاده اظهار کرد:  قراردادهایی که بانک‌ها و موسسات مالی با تولیدکنندگان منعقد می‌کنند، یک طرفه هستند و طرف تولیدکننده نمی‌تواند هیچگونه دخل و تصرفی در قراردادها داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه مسائلی که مربوط به قوانین بانکداری بدون ربا است، توسط بانک‌ها دور زده می‌شود و بانک‌ها به آن قوانین عمل نمی‌کنند و این مساله موجب بروز مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان شده است.
پناهی زاده با اشاره به فتوای تعدادی مراجع دینی در خصوص سود دریافتی توسط بانک‌ها عنوان کرد: در عقود مشارکت مدنی دریافت سود در صورتی حلال است که طرف قرارداد سودی برایش تحقق یابد اما در صورتی که سودی نصیب طرف قراراداد نشود، پرداخت سود به بانک جایز نیست.
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان ادامه داد: تقاضا داریم نظارت کافی بر قراردادهای بانکی انجام بگیرد تا شاهد قراردادهای یکطرفه ترکمان چایی توسط بانک‌ها نباشیم زیرا این قراردادها بلای جان واحدهای تولیدی شده است.
وی گفت: بند بند قراردادهای تنظیم شده توسط بانک‌ها شبهه دارند و باید بر اساس مفاد مندرج در قانون بانکداری بدون ربا، تنظیم شوند.
پناهی زاده با بیان اینکه واحدهای تولیدی مجبور هستند تمام مفاد قرارداد با بانک‌ها را امضا کنند، عنوان کرد: واحدهای تولیدی در بخش قراردادهای بانکی مظلوم واقع شده‌اند که باید به این مساله رسیدگی کرد.
عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران ادامه داد: خواستار تشکیل یک کارگروه با حضور نماینده بانک مرکزی، سازمان صنعت و معدن، دادگستری و سایر بخش‌های مرتبط هستیم تا با حضور آن‌ها در خصوص قوانینی که تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است بحث کنیم و به دنبال راه حل باشیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.