خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 26958
Share
اسپوتنیک: رهبر داعش زخمی شده است

اخبار ضدونقیض از سرنوشت ابوبکر بغدادی

خبرگزاری‌ها می‌گویند رهبر داعش در حمله هوایی اخیر در عراق «زخمی» شده است. اما گزارش‌های دیگر حاکی‌ست هنوز در مورد حضور او در کاروانی که هدف قرار گرفته اطمینان کامل وجود ندارد.ایرنا به نقل از «یک منبع» می‌گوید رهبر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی

خبرگزاری‌ها می‌گویند رهبر داعش در حمله هوایی اخیر در عراق «زخمی» شده است. اما گزارش‌های دیگر حاکی‌ست هنوز در مورد حضور او در کاروانی که هدف قرار گرفته اطمینان کامل وجود ندارد.
ایرنا به نقل از «یک منبع» می‌گوید رهبر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی اخیر در عراق، «به شدت زخمی شده و به نقطه نامعلومی انتقال یافته است».
به گفته این «منبع» فعلا از سرنوشت او خبری در دست نیست، اما «شدت جراحات او زیاد بوده است».
هویت منبع خبری ایرنا مشخص نیست. اما این گزارش از سوی دفتر خبرگزاری در بغداد منتشر شده است.
بنا بر این گزارش «الشیشانی، مسئول تبلیغات داعش» و ابوساعد الکربولی «یکی از فرماندهان ارشد» گروه موسوم داعش در این حمله «کشته شده‌اند».
خبر حمله به کاروانی که «حامل» رهبر «داعش بوده، روز گذشته ۱۹ مهر ماه منتشر شد.
ارتش عراق در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است «هسته اطلاعاتی الصقور» وابسته به «آژانس اطلاعات وزارت کشور»، «برپایه گزارش‌های اطلاعاتی دقیق و با هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک» موفق شد که «در عملیاتی قهرمانانه کاروان ابوبکر البغدادی تروریست و همچنین محل تجمع رهبران گروهک داعش را به وسیله نیروی هوایی بمباران کند».
شبکه تلویزیونی روسی «راشا تودی» نیز می‌گوید «مرکز اطلاعاتی بغداد» از زخمی شدن بغدادی خبر داده است، اما در عین حال کشته شدن ابوساعد الکربولی را تکذیب کرده است.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» بیانیه‌ای را از «هسته اطلاعاتی بغداد» منتشر کرده کرده که می‌گوید بغدادی زخمی شده است.
به گفته رسانه‌های روسی «مرکز اطلاعاتی بغداد» سازمانی‌ست که اخیرا از سوی سوریه، عراق، روسیه و ایران تاسیس شده است.
اما شبکه خبری آمریکایی فاکس از قول «یک مقام نظامی» آن کشور نقل کرده است که به نظر می‌رسد بغدادی در محلی که به آن حمله شده حضور نداشته است.
یک «مقام دولتی» دیگر به این شبکه تلویزیونی گفته است که عراق در حال جمع‌آوری نمونه‌های دی‌ان‌ای در محل حمله است.
هویت این مقام‌ها نیز فاش نشده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ژنرال یحی رسول، سخنگوی وزارت دفاع عراق، گفته بود نیروهای نظامی آن کشور همچنان در حال تحقیق در مورد این موضوع هستند که آیا او در کاروان حضور داشته یا نه.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.