خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 26898
Share
گزارش نیوزویک از سوء استفاده مخالفان توافق در ایران:

توافق بیشتر از اینکه روحانی را تقویت کند، مخالفان را قدرتمند کرده

هفته نامه نیوزویک در گزارشی مفصل به چالش جدی پارلمان و رئیس جمهوری ایران بر سر توافق هسته ای پرداخته است.در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: پارلمان ایران با حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور بر سر اختیار تصویب توافق هسته‌‍‌ای

هفته نامه نیوزویک در گزارشی مفصل به چالش جدی پارلمان و رئیس جمهوری ایران بر سر توافق هسته ای پرداخته است.
در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: پارلمان ایران با حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور بر سر اختیار تصویب توافق هسته‌‍‌ای ایران و گروه 1+5 که در 14 ژولای 2015 به امضا رسید با اختلافات شدیدی مواجه شده است، اختلافاتی که با چالش های اوباما رئیس جمهوری آمریکا و کنگره این کشور بر سر همین موضوع مشابهت دارد.
با این حال، پارلمان ایران اما به نظر مصمم تر از کنگره آمریکا است و تنها یک هفته پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و غرب کمیته‌ای برای بازنگری بر این توافق تشکیل داد. این کمیته، یافته‌ها و بررسی‌های خود درباره این توافق را چهارم اکتبر ارائه کرد و انتظار می‌رود که توافق تصویب نیز شود. اما جنجال بر سر بازنگری این توافق به مخالفان اصولگرای روحانی اجازه داد تا از این توافق برای زیرسوال بردن موفقیت او در کسب توافق استفاده کنند.
علاوه بر آن، این موضوع برای مخالفان روحانی بهانه‌ای شده است برای متحد شدن در برابر حامیان دولت در آستانه انتخابات پیش روی پارلمانی. توافق هسته‌ای ایران اما به نظر می‌رسد که منجر به تقویت دشمنان روحانی شده است تا اینکه زمینه برای تقویت رئیس جمهوری ایران را فراهم کند.
بسیاری از اعضای اصولگرای پارلمان ایران در ابتدا با مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و در ادامه با جزئیات توافق اعلام شده، اعلام مخالفت کردند. با این حال دفاع آشکار رهبر ایران، آیت الله سیدعلی خامنه‌ای از تیم مذاکرات هسته‌‌ای ایران در ادامه منجر به آن شد که حملات مخالفان به توافق و دولت نیز تا اندازه‌ای محدود شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.