خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 26012
Share
روایت رسانه‌های خارجی از پاک شدن شعار «مرگ بر آمریکا» در تهران

واشنگتن‌پست: این می‌تواند یک نشانه باشد

همچنان راه طولانی تا بازگشایی سفارت آمریکا در تهران باقی مانده است اما این به آن معنا نیست که ایرانی ها درباره روابط خود با عمو سام بازنگری نمی کنند.رسانه های ایرانی اعلام کردند که شعارهای مرگ بر آمریکا که بر روی دیوار سفارت سابق این کشور در تهران نوشته شده بود از سوی چند نفر

همچنان راه طولانی تا بازگشایی سفارت آمریکا در تهران باقی مانده است اما این به آن معنا نیست که ایرانی ها درباره روابط خود با عمو سام بازنگری نمی کنند. رسانه های ایرانی اعلام کردند که شعارهای مرگ بر آمریکا که بر روی دیوار سفارت سابق این کشور در تهران نوشته شده بود از سوی چند نفر در حال پاک شدن است.
جورزالیم پست با عنوان این مطلب نوشته است که شعارهای مشابه با این شعار نیز بر روی دیگر دیوارهای تهران دیده می شود.
روابط رسمی میان آمریکا و ایران از ابتدای سال 1979 و پس از حمله دانشجویان معترض به سفارت آمریکا در تهران قطع شد و بحران گروگانگیری 444 روز به طول انجامید.
در همین حال، انگلیس پس از گذشت چهار سال از حمله به سفارت این کشور در تهران، روابط دیپلماتیک خود را با تهران از سر گرفت. با این  حال و به گفته خبرنگار واشنگتن پست، شعارهای مرگ بر انگلیس نیز همچنان بر دیوارهای سفارت انگیس و ساختمان های داخل آن دیده می شود.
ویک همچنین می نویسد: در حالی که ما در انتظار رای کنگره به توافق هسته ای ایران هستیم، جواد ظریف، وزیر خارجه ایران عنوان می کند که بازگشایی سفارت آمریکا در تهران گام بعدی طرفین نیست و نگرش غیرمنطقی واشنگتن در قبال ایران را نخستین چیزی دانست که باید حل شود.
سایت روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی با عنوان «ایرانی ها گرافیتی «مرگ بر آمریکا» بر روی دیوار سفارت سابق آمریکا در تهران را پاک می کنند، در این باره نوشت: گزارش هایی در رسانه هایی منتشر شده است که نشان می دهد چند ایرانی در حال رنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا بر روی دیوار سفارت این کشور در تهران هستند.
واشنگتن پست در ادامه در این باره می نویسد: حذف شعار مرگ بر آمریکا از روی دیوار سفارت آمریکا ممکن است یک نشانه باشد. اغلب مردم ایران از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 که جولای گذشته به دست آمد حمایت می کنند، توافقی که در نهایت می تواند به ایجاد روابط حسنه میان تهران و واشنگتن منجر شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.