خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 26011
Share
گزارش المانیتور از سفر ملک سلمان به واشنگتن

منابع نزدیک به ریاض: برخلاف اسرائیل عربستان فکر می‌کند جایگزین بهتری برای توافق وجود ندارد

پادشاه جدید عربستان سعودی در نخستین سفر رسمی خود به کاخ سفید که قرار است هفته جاری صورت بگیرد شفاف خواهد کرد که حمایت نصف و نیمه کشورش از توافق هسته ای ایران پایدار نخواهد بود.سایت المانیتور در گزارشی به نخستین سفر قریب الوقوع ملک سلمان به عربستان اشاره کرده و در این

پادشاه جدید عربستان سعودی در نخستین سفر رسمی خود به کاخ سفید که قرار است هفته جاری صورت بگیرد شفاف خواهد کرد که حمایت نصف و نیمه کشورش از توافق هسته ای ایران پایدار نخواهد بود.
سایت المانیتور در گزارشی به نخستین سفر قریب الوقوع ملک سلمان به عربستان اشاره کرده و در این باره می نویسد: سفر 3 روزه ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به کاخ سفید تنها چند روز پیش از رای گیری کنگره درباره توافق هسته ای ایران صورت خواهد گرفت.
این سفر بیانگر آن است که پادشاه سعودی در نظر دارد در این سفر بر این موضوع تاکید کند که کمک آمریکا به ایران به شرارت ایران در منطقه منجر شده است.
پادشاه عربستان به دنبال اطمینان یافتن از مبارزه علیه حضور ایران در سراسر منطقه خاورمیانه است.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: دیدار ملک سلمان از آمریکا تاکیدی بر اهمیت همکاری های استراتژیک آمریکا و عربستان سعودی است.
ارنست در این باره گفت: اوباما و ملک سلمان درباره موضوعات مختلفی به بحث خواهند نشست و بر راه های تقویت بیشر همکاری های دوجانبه متمرکز خواهند شد. همکاری هایی از جمله بر تلاش های مشترک ما در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت. دو رهبر همچنین درباره موضوعات منطقه ای نیز به گفت وگو خواهند نشست ، مثل درگیری های یمن و سوریه و مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه.
علی رغم حمایت محتاطانه عربستان از توافق هسته ای ایران، منابع نزدیک به دولت عربستان سعودی عنوان کردند که بر خلاف اسرائیل، عربستان سعودی به این نتیجه رسیده است که توافق در کنگره شکست نخواهد خورد و هیچ جایگزین بهتری برای این توافق وجود ندارد.
با این حال، ریاض بارها شفاف سازی کرده است که حمایت عربستان از توافق هسته ای ایران بر اساس شرایط اعمال رژیم های بازرسی و نحوه برداشته شدن تحریم ها است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.