خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 26010
Share

تلاش اصول گرایان برای رسیدن به کرسی‌های سبز پارلمان از مسیر « وحدت» + جدول

اصول گرایان برای کسب کرسی‌های سبز مجلس به دنبال رسیدن به وحدت حداکثری هستند.اصول گرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری و چشیدن طعم تلخ شکست به دنبال رسیدن راهی برای عدم تکرار شکست و همچنین از دست ندادن مجلس هستند. آنها برای این کار، «وحدت» را تنها راه نجات می‌دانند
اصول گرایان برای کسب کرسی‌های سبز مجلس به دنبال رسیدن به وحدت حداکثری هستند. اصول گرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری و چشیدن طعم تلخ شکست به دنبال رسیدن راهی برای عدم تکرار شکست و همچنین از دست ندادن مجلس هستند. آنها برای این کار، «وحدت» را تنها راه نجات می‌دانند و تقریبا تمام گروه‌های اصول گرا بر این باور هستند که مسیر موفقیت آنها از جاده وحدت می‌گذرد.در همین راستا جریان‌های اصول گرا در تلاش هستند تا روش‌های گوناکون برای رسیدن وحدت امتحان کنند. آنها بر این باورند که توانسته‌اند و موفقیت کلی در این زمینه دست پیدا کنند. آنگونه که از شواهد پیداست، اصول گرایان هرکاری می‌کنند که تلاش‌هایشان برای رسیدن به وحدت با شکست مواجه نشود. بزرگان اصول گرا به خوبی می‌دانند که اگر با چند لیست وارد انتخابات شوند قطعا شکست سختی را از اصلاح طلبان خواهند خود به خاطر همین تلاش می‌کنند که با تمام توان خود به لیست واحدی برای انتخابات مجلس برسند.

در جدول زیر برخی اظهار نظر اصول گرایان در مورد وحدت را بخوانید.

 

اسامی

سمت

اظهار نظر

 

آیت‌الله موحدی کرمانی

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز

 

 

به وحدت اصولگرایان هم امید داریم هم خوف.

 

محمدرضا باهنر

 

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره)

 

امروز مجموعه اصولگرایی به این نتیجه رسیده تا همه تلاش‌ها را برای رسیدن به وحدت انجام دهند و در انتخابات پیش رو به صورت واحد و منسجم فعال باشند.

 

فعلان سیاسی از جمله اعضای جامعتین(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز)، آیت الله مصباح یزدی و فعالان سیاسی شناسنامه دار مثل جبهه پیروان خط امام و رهبری و دیگر تشکل های اصولگرایی فعالند و برای رسیدن به وحدت رفت و آمدها و گفت‌وگوها هر هفته و هر روز بین آنها انجام می شود.

 

 

غلامعلی حداد عادل

 

 

رئیس فراکسیون اصول گرایان مجلس

 

 

اصول گرایان هیچ راهی جز وحدت ندارند. انشاءالله شاهد وحدت اصول گرایان در کرمان و در همه جای ایران باشیم. بار دیگر تاکید می‌کنم اصرار ما بر وحدت اصول‌گرایان برای دستیافتن به قدرت، شهرت و ثروت نیست. هدف ما این نیست که کسی که تاکنون نماینده نبوده است حتما باید نماینده شود و یا کسی که نماینده بوده است به هر قیمتی نماینده باید بماند و این موارد به دور از رویه اصول‌گرایی است.

 

 

سید رضا تقوی

 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز

 

فرصتی برای وحدت اصولگرایان به وجود آمده که باید از این فرصت حداکثر استفاده را انجام داد و امیدواریم روز به روز انسجام و وحدت و همگرایی نیروهای اصولگرا و ارزشی بیشتر شود.

 

اگر می‌خواهیم حزب اللهی و اصولگرا بوده و مثل کوه پشت سر رهبری باشیم باید از حق شخصی خود بگذریم و به مصالح کلی و عمومی بیاندیشیم؛ امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند نیروهای متدین با هم وحدت کنند.

 

 

 

مرتضی آقا تهرانی

 

 

دبیرکل جبهه پایداری

 

ارزیابی که می توان از جلسات وحدت گروههای مختلف جریان اصولگرایی داشت، نشان می دهد که با گفت و گو و برگزاری نشست های مشترک می توانیم آینده خوب و روشنی را برای وحدت اصولگرایان رقم بزنیم و این گفت و گو ها نتیجه بخش خواهد بود.

 

اصولا اختلافات و اختلاف نظرهایی که میان ما و دیگر دوستان اصولگرا به وجود می آید قابل بررسی، بحث و تبادل نظر است.

 

 

حسین سبحانی‌نیا

 

 

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس

 

 

درست است که کارهایی برای وحدت در جریان اصولگرایی انجام شده است اما نیاز به سرعت بیشتری دراین زمینه است زیرا ما به زمان تصمیم گیری‌های جدی‌تر برای مجلس دهم و خبرگان رهبری نزدیکتر می‌شویم .

 

ما نباید گذشته و انتخابات ریاست جمهوری را فراموش کنیم و باید به این سمت برویم که یک همگرایی خوبی بین نیروهای اصولگرا برای انتخابات خبرگان و مجلس ایجاد شود .

 

 

علی رضا راکانی

 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

 

به نظر بنده ما نسبت به دوره‌های پیش جلوتر هستیم چراکه ما برای مجلس نهم در آذر ماه به چنین سامانه‌ای رسیدیم و ستاد تشکیل شد بنابراین امیدوارم هر چه سریع‌تر به چارچوبی برسیم تا همه دوستان اصولگرا به مصالح انقلاب اسلامی توجه کنند نه به گروه و مجموعه خود.

 

 

حسین فدایی

 

 

دبیر کل جمعیت ایثارگران

 

ما راهی جز اینکه با هم باشیم و با هم کار کنیم نداریم. اصولگرایان باید در انتخابات آینده و در مقابل رقبا ائتلاف و وحدت داشته باشند.

 

 

خوشبختانه فضای همدلی میان اصولگرایان فضای بسیار خوبی است و من امید بسیاری به وحدت اصولگرایان دارم.

 

 

محمد نبی حبیبی

 

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

 

ما ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و استفاده کامل از ظرفیت آیت‌الله مصباح و سایر علما را راه عملی ائتلاف اصولگرایان می‌دانیم.

 

 

ائتلاف حداکثری اصولگرایان با محوریت حضرات آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شکل می‌گیرد.

 

 

حسین ابراهیمی

 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز

 

همه جریانات اصولگرا یک هدف، یک مسیر، یک‌کلام و یک تصمیم را دنبال می‌کنند. در تهران وحدت و انسجام اصولگرایان محقق شده و جریان‌های اصولگرا در جلسات متعددی که سران گروه‌ها حضور پیداکرده‌اند توافق کامل برای همگرایی دارند.

 

 

سید مهدی هاشمی

 

 

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس

 

 

گروهای اصولگرا به اصل وحدت اعتقاد دارند منتها شاید در روش‌ها اختلاف نظر وجود داشته باشد. ردیدی ندارم که همه اصولگرایان قصد رسیدن به وحدت را دارند و همه تمایل خود به این موضوع را نشان داده‌اند منتها ممکن است درروشها با هم اختلاف نظر داشته باشند و اینکه گروهی در جلسه این باشد دلیلی بر این نیست که بگوییم آنها تمایل به وحدت ندارند.

 

 

حسین نجابت

 

 

عضو فراکسیون اصول گرایان

 

خوشبختانه مذاکرات خوبی بین خود اصولگرایان یعنی موتلفه ،ایثارگران،رهپویان ،پایداری و روحانیت مبارز صورت گرفته است و در بین بزرگان نیز تفاهمی صورت گرفته است که امیدواریم این منجر به وحدت شود.

 

 

محسن کوهکن

 

 

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان

 

 

با توجه به اینکه سلایق مختلف اصول‌گرایی به سمت و سوی همگرایی پیش می‌روند، به‌صورت طبیعی آنچه از آن به‌عنوان لیست یاد می‌شود باید ماحصل این تلاش‌ها و ارتباطات باشد.

 

 

حمیدرضا ترقی

 

 

 

 

عضو حزب موتلفه اسلامی

 

خوشبختانه جلسات وحدت به صورت منظم در حال برگزاری است، قطعا وحدت مورد نظر اصول گرایان صورت خواهد پذیرفت زیرا وحدت جز ضروریت‌های اصولگرایان برای موفقیت در انتخابات سال آینده مجلس است.

 

خوشبختانه اصولگرایان به این ضرورت پی‌برده‌اند و تمام همت خود را برای پیدا کردن راهکار اجرایی به کار بسته‌اند؛ بزرگان اصولگرایی نیز از این وحدت حمایت کرده‌اند و مجموعه این عوامل زمینه وحدت را نسبت به دوره های گذشته بیشتر فراهم کرده است

 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.