خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 26007
Share

هند پالایشگاه سه میلیارد دلاری در ایران می‌سازد

سایت بلومبرگ به نقل از منابع خود از برنامه شرکت نفت هند برای ساخت یک پالایشگاه پتروشیمی به ارزش ۳ میلیارد دلار در ایران، بعد از لغو تحریم‌ها خبر داده است.

سایت بلومبرگ به نقل از منابع خود از برنامه شرکت نفت هند برای ساخت یک پالایشگاه پتروشیمی به ارزش ۳ میلیارد دلار در ایران، بعد از لغو تحریم‌ها خبر داده است.
بنا بر این گزارش دسترسی به گاز طبیعی ارزان‌قیمت به عنوان ماده خام این پالایشگاه، شرطی است که هند برای ساخت این پروژه با تولید سالانه یک میلیون تن محصول، به دنبال برآورده کردن آن است.
پیش از این خبرهایی از مذاکرات ایران و هند برای همکاری در صنعت پتروشیمی منتشر شده بود.
اواخر فرودین ماه امسال یک هیئت تجاری هندی به تهران سفر کرد که به گزارش رسانه‌های ایران با هدف مشارکت در پروژه‌های پتروشیمی به ایران آمده بودند.
در آن زمان گفته شد که مهمترین محور این مذاکرات دوجانبه "که پشت درهای بسته در تهران برگزار شد"، مشارکت و سرمایه‌گذاری هندی‌ها در طرح ساخت چند مجتمع جدید پتروشیمی در عسلویه و بندر چابهار بوده است.
وزیر کشتیرانی و حمل و نقل هند هم دو هفته پیش در جریان سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به هند، از تمایل کشورش به سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی خبر داده بود.
به گزارش بلومبرگ شرکت‌های هندی برای ورود به بازار نفت و پتروشیمی ایران بعد از برطرف شدن تحریم‌های بین‌المللی، از همین الان در حال رقابت با شرکت‌های دولتی چینی و همین‌طور کمپانی‌های بزرگ نفتی مانند رویال داچ‌شل و توتال هستند.
بنا بر این گزارش شرکت نفت هند، بزرگ‌ترین شرکت پالایشی در این کشور، برای سودآوری بیشتر به سرمایه‌گذاری کلان در بخش پتروشیمی روی آورده است.
این گزارش می‌گوید استفاده از گاز طبیعی به عنوان ماده خام پالایشگاه، امکان تازه‌ای را برای این شرکت هندی فراهم می‌کند که سودآوری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.