خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۲۰
کد خبر : 25972
Share

اگر تئاتر خوراک مردم شود...

یک کارگردان تئاتر گفت: جشنواره‌های ملی، بین‌المللی برای پیشرفت تئاتر خوب و موثر هستند.

یک کارگردان تئاتر گفت: جشنواره‌های ملی، بین‌المللی برای پیشرفت تئاتر خوب و موثر هستند.
خلیل ضرغام‌پور گفت: جشنواره‌هایی با رگه‌های ملی، تئاتر خارجی و تئاتر استان‌های دیگر اگر وارد کشور شوند و ما از آن بتوانیم بهره ببریم می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
او با بیان این که جشنواره‌ها و نماینده‌های تئاتر می‌توانند استان خود را مطرح کنند تصریح کرد: اگر نماینده‌های خوبی از استان‌ها در جشنواره‌ها حضور بیابند، تئاتر ما قوی می‌شود چون تئاتری که واقعی و بضاعت کل استان را داشته باشد تاثیر بیشتری دارد.
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: در صورتی افراد با تئاتر آشتی می‌کنند که حرف دل‌شان زده شود. اگر تئاتر حرف دل مردم باشد افراد آن را باور کرده و خوراک آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر تئاتر را با زبان ساده و درست اجرا کنیم مخاطب آن را بهتر متوجه می‌شود.
او توضیح داد: هر کارگردانی هدف و حرفی دارد. هدف درست، به روز و خوب و هدفی که حرف تمام ملت باشد تاثیر خود را بر جامعه می‌گذارد و موجب تحول می‌شود. تئاتر خوراک روحی ما را برطرف می‌کند و اگر درست ارایه شود روح انسان را صیقل می‌دهد و انسان را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد.
ضرغام‌پور گفت: تئاتر از جامعه ما برداشته شده زیرا حمایتی از آن نمی‌شود و تئاتر نفس‌های آخر خود را می‌کشد.
وی گفت: امیدواریم همان طور که به سینما و فیلم نگاه مثبت و حرفه‌ای وجود دارد و دستمزد آن‌ها مشخص است در تئاتر نیز چنین اتفاقی بیفتد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.