خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 25299
Share
سکوت دو ساله با شعارهای پوپولیستی شکسته شد

گزارش آسوشیتدپرس از آغاز کمپین بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست

رئیس جمهور سابق ایران که به داشتن سیاست های تقابل در قبال غرب و لفاظی‌های خطرناک در قبال اسرائیل شناخته می‌شد، سکوت 2 ساله خود را شکست و در آستانه انتخابات پارلمانی ایران وعده تعریف دوباره آرمان‌های انقلاب را مطرح کرد.محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق

رئیس جمهور سابق ایران که به داشتن سیاست های تقابل در قبال غرب و لفاظی‌های خطرناک در قبال اسرائیل شناخته می‌شد، سکوت 2 ساله خود را شکست و در آستانه انتخابات پارلمانی ایران وعده تعریف دوباره آرمان‌های انقلاب را مطرح کرد.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در آستانه انتخابات پارلمانی ماه فوریه (اسفند)  کمپین خود را راه اندازی کرد، کمپینی که می تواند چالشی برای میانه روها آن هم پس از دستیابی به توافق تاریخی هسته‌ای باشد.
تعداد کمی در انتخابات سال 2005 انتظار پیروزی تعجب برانگیز  احمدی نژاد را داشتند، کسی که هشت سال ریاست جمهوری خود را با تقابل با غرب، لفاظی های خطرناک در قبال اسرائیل و امتناع از مصالحه در مناقشه برنامه هسته ای به پایان رساند.
پس از پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، بسیاری از متحدان قبلی از وی روی برگرداندن و دو نفر از معاونان سابق احمدی نژاد نیز به جرم فساد مالی بازداشت شدند؛ رئیس جمهور پوپولیست ایران اما معتقد بود که حمایت‌های قابل توجهی را از سوی مردم مناطق حاشیه‌ای در کشور در اختیار دارد.
در گردهمایی حامیان احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق 58 ساله ایران سکوت 2 ساله خود را شکست و وعده تعریف دوباره آرمان‌های امام راحل ایران را مطرح کرد.
احمدی نژاد به دلیل تصمیم دولت وقت ایران برای پرداخت یارانه ماهانه پس از قطع یارانه غذا و انرژی و محکوم کردن کپیتالیزم و بی‌عدالتی، همچنان در میان روستاییان فقیر محبوب باقی ماند. وی در دوران ریاست جمهوری خود روزانه هزاران نامه از مردم عادی دریافت می‌کرد واکنون نیز مردم در مقابل خانه وی در تهران برای کمک صف می‌بندند. اقدامی که بازتابی ملموس از برنامه‌های پوپولیستی وی است.
اما بسیاری از ایرانیان طبقه وسط و بالاتر حتی در شهرهای کوچک، اعمال تحریم های فلج کننده علیه ایران را نتیجه سیاستی‌های ضدغربی وی می‌دانستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.