خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۲۳
کد خبر : 25291
Share

مختاری : منطقه ویژه فناوری نفت و گاز در خوزستان راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت:منطقه ویژه فناوری نفت و گاز با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری، استانداری، شرکت شهرک های صنعتی و انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی و جمعی از دستگاه های اجرایی استان راه اندازی می شود.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت:منطقه ویژه فناوری نفت و گاز با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری، استانداری، شرکت شهرک های صنعتی و انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی و جمعی از دستگاه های اجرایی استان راه اندازی می شود.
بابک مختاری اظهار کرد:امور پژوهشی و اجرایی راه اندازی منطقه ویژه فناوری نفت و گاز انجام و مدل اجرایی آن نیز تعیین شده است.
وی با بیان وجود شش منطقه ویژه فناوری در کشور و پیشتازی منطقه ویژه فناوری نفت و گاز خوزستان در عرصه فناوری، ادامه داد: پارک های علم و فناوری با توجه به پتانسیل های صنعتی، اقتصادی و آموزشی هر منطقه فعالیت کرده و به هر میزان که بخش خصوصی در منطقه ای قوی باشد فعالیت های پارک نیز، نمود بیشتری دارد.
مختاری هدف اصلی از ایجاد منطقه ویژه فناوری نفت و گاز را ایجاد شبکه ارتباطی بین بازیگران حوزه نفت اعم از تولیدکنندگان دانش نفتی، پژوهشگران حوزه نفت، شرکت های دانش بنیان حوزه نفت، شرکت های کوچک و متوسط و سازندگان تجهیزات نفتی و شرکت های بزرگ دولتی بیان کرد.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت:از مجموع 140 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان، 50 شرکت با بررسی کمیته تعیین صلاحیت، شرکت های دانش بنیان تشخیص داده شده اند که 50درصد اینها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند.
مختاری گفت: این شرکت ها با جهاد دانشگاهی و سازندگان تجهیزان نفت، گاز و پتروشیمی هم فعالیت می کنند و نقش پارک علم و فناوری حمایتی، نظارتی و هدایتی است و دخالتی در کار شرکت ها نمی کند.
وی از اختصاص 20 میلیارد ریال در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت وام به شرکت های دانش بنیانی که طرح های آنان دارای توجیه اقتصادی و فنی باشد، خبر داد و گفت: با معرفی این شرکت ها تاکنون 5.5میلیارد ریال به شش شرکت وام اعطا شده است.
مختاری گفت: 30میلیارد ریال از این مجموع به شرکت های فعال در زمینه نفتی و مابقی به شرکت های فعال در زمینه سیستم های تصفیه آب، IT و صنایع ساختمان پرداخت شده است.
وی همچنین اظهار کرد: در خوزستان پتانسیل های عظیمی در زمینه گردشگری علمی و صنایع دستی و نیز حوزه صادرات و گیاهان دارویی وجود دارد که از آنها استفاده ای نمی شود و در این زمینه ها هم شرکت های دانش بنیان می توانند وارد عمل شوند.
به طور معمول شرکت هایی دانش بنیان تشخیص داده می شوند که محصول خود را ساخته و آن را به فروش رسانده باشند؛ عموم این شرکت ها یا نمونه محصول خود را فروخته اند و یا چند سال است در حال تولید هستند.
عمده تولیدات این شرکت ها در زمینه ساخت تجهیزات حفاری شامل ابزارهایی مانند فیشینگ طول، اوورشات، مولتی شات و تجهیزات پایلوت پتروشیمی است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.