خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۴۷
کد خبر : 25269
Share

پناهی زاده:افزایش اختیارات کارگروه رفع موانع تولید/فضای نامساعد کسب و کار در خوزستان

عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن ایران خواستار افزایش اختیارات کارگروه رفع موانع تولید جهت کاهش مشکلات این بخش در استان‌ها شد.

عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن ایران خواستار افزایش اختیارات کارگروه رفع موانع تولید جهت کاهش مشکلات این بخش در استان‌ها شد.
بیژن پناهی زاده اظهار کرد: تشکیل کارگروه رفع موانع تولید مصوبه هیات وزیران است؛ این مصوبه، مصوبه‌ای جامع و کامل نیست اما قابل اعتماد است و با استناد به این مصوبه کارگروه‌هایی برای رفع مشکلات تولید کنندگان در استان‌ها تشکیل شده است.
وی افزود: باید در استان‌ها برای اجرای بهتر مصوبات این کارگروه‌ها اختیار ویژه‌ای به استاندار و اعضای کارگروه داده شود تا با قاطعیت پیگیر تصمیمات گرفته شده و ابلاغ شده باشند زیرا مهمترین هدف تشکیل این کارگروه، خروجی مناسب در جهت کاهش مشکلات بخش تولید است.
پناهی زاده تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات بخش تولید خارج از توان و حیطه اختیارات مسئولین استان‌ها است که برای حل آن‌ها باید به بازبینی قوانین و مقررات پرداخت.
وی عنوان کرد: مسائل مالیاتی که به قانون مالیات مربوط می‌شود یا قوانین بیمه تامین اجتماعی و قوانین حاکم در نظام بانکی باید بازبینی شود تا بسیاری از مشکلات بخش تولید کاهش یابد زیرا این ارگان‌ها نمی‌توانند خارج از اختیارات و قوانین رایج خود تصمیم‌گیری کنند و برای رفع مشکلات، قوانین را نادیده بگیرند.
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی از قوانین و مقررات حقوقی و بانکی هیچ اطلاعاتی ندارند، بیان کرد: واحدهای تولیدی باید برای کسب آگاهی بیشتر از مسائل حقوقی، بازاریابی، فروش و گمرکی مشاور داشته باشند تا بتوانند در حوزه تولید موثرتر عمل کنند و دچار مشکلات فراوان در این زمینه‌ها نشوند.
پناهی زاده گفت: واحدهای تولیدی قراردادهای خود خصوصا قراردادهای بانکی را بدون هیچ اطلاعات و مشاوره‌ای امضا می‌کنند که این مساله مشکلاتی را برای آن‌ها به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: با استفاده تجربه و توانمندی مدیران در استان‌ها و با افزایش اختیارات کارگروه رفع موانع تولید می‌توان به کاهش مشکلات واحدهای تولیدی کمک کرد و به این ترتیب این واحدها را به چرخه تولید باز گرداند.
پناهی زاده با اشاره به اینکه فضای کسب و کار برای تولید کننده مناسب نیست، گفت: باید واقع بین بود و بپذیریم که بسیاری از مشکلات از بخش قانون گذاری نشات می‌گیرد و نمایندگان مجلس در سالیان اخیر در راستای رفع موانع تولید هیچ کمکی نکرده‌اند اما امیدواریم با ابلاغ قانون رفع موانع تولید شاهد فضای مساعد کسب و کار برای واحدهای تولیدی باشیم.
وی ادامه داد: انتظار داریم تولیدکنندگان نیز به مسائل حقوقی آگاهی بیشتری پیدا کنند تا بتوانند از حقوق خود در مقابل مراجع ذیربط دفاع کنند زیرا در بسیاری از قراردادها از تولیدکنندگان سوء استفاده می‌شود که تولید کننده به دلیل عدم آگاهی لازم، متوجه این سودجویی‌ها نمی‌شوند و در انتها این عدم اطلاع موجب بروز مشکلات فراوانی برای آن‌ها می‌شود.
عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به فضای نامساعد کسب و کار در خوزستان عنوان کرد: تولیدکنندگان ما انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در استان ندارند و باید برای آن‌ها مکانیزم‌های تخفیفی یا تشویقی در نظر گرفته شود زیرا شرایط نامساعد جغرافیایی و استهلاک بالای واحدهای تولیدی در استان موجب کاهش بهره وری این واحدها می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.