خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 24129
Share

رئیس دیوان عدالت: برادر عزیز سپاهی پروانه بگیر!

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به تخلفات مربوط به ساخت وساز در محدوده میدان سپاه گفت: بنده هم به عنوان یک خدمتگزار در دستگاه قضایی کمک می کنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به تخلفات مربوط به ساخت وساز در محدوده میدان سپاه گفت: بنده هم به عنوان یک خدمتگزار در دستگاه قضایی کمک می کنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست مشترک مسوولان قضایی و مدیران شهری که با حضور شهردار تهران در تالار ایران زمین برگزار شد به موضوع ساخت و ساز در محدوده میدان سپاه اشاره کرد و گفت: در مسیر تردد خود در میدان سپاه و پادگان ولی عصر (عج) شاهد بودم که اسکلت معظمی بالا می رود و هر روز نیز به این اسکلت اضافه می شود، قبل از اینکه اطلاعاتی را راجع به این اسکلت به دست بیاورم، حس ششم من می گفت که اشکالی در آن وجود دارد تا اینکه اخیرا فهمیدم آقایان بدون پروانه شروع به ساخت و ساز کرده اند که این موجب تاسف است.
وی تصریح کرد: کسی که این مجموعه را می سازد یک نهاد نظامی است که خود را ولایتمدار می داند، کسی که ولایت مدار است مگر به خودش اجازه می دهد که پا روی قانون بگذارد؟
رییس دیوان عدالت اداری گفت: برادر عزیز سپاهی، می خواهی بسازی اول پروانه بگیر! اگر این در نقطه ای است که نباید تغییر کاربری داده شود، هر کسی می خواهد باشد؛ نباید حقوق شهروندان را زیر پا بگذارد. چطور به خودت اجازه می دهی در کلانشهری مثل تهران بدون پروانه چنین ساختمانی بسازی؟
وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ فضای سبز اشاره کرد و افزود: البته من طی این دو روز موضوع را به بعضی از مقامات منتقل کرده ام. این درست نیست که بخش عمده ای از بیت المال هزینه شود، دستور تخریب بدهیم و بعد هم شهرداری و دستگاه قضایی را در اذهان مردم اینگونه جلوه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: معتقدم حتما باید این مسایل را دنبال کنید و پایش هم بایستید. بنده هم به عنوان یک خدمتگزار در دستگاه قضایی کمک می کنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید.
حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیریت شهری تهران کاری بس دشوار و پر هزینه است و دامنه خدمات شهرداری تهران نیز بسیار گسترده است. هر چه دامنه خدمات بیشتر باشد، مدیریت و کنترل بر آن نیز سخت می شود.
وی تاکید کرد: به همین میزانی که خدمات شهرداری گسترده است، مردم نیز نیاز دارند و دست اندرکاران شهری باید تلاش کنند تا هرچه بهتر و بیشتر کارها را بر روی ضابطه انجام دهند.
حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: مخصوصا آنکه تهران پایتخت نظام اسلامی است و دشمنان ما نیز تلاش می کنند تا چهره تهران را تیره نشان دهند اما هر فرد خارجی که به تهران می آید مشاهده می کند که پایتخت کشور ما با شهرهای کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست و شرایط بسیار بهتری دارد. با وجود اینکه بعضی از این شهرها حتی در تحریم هم نیستند.
رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: به سهم خودم درباره خدمات شهرداری تهران به شهروندان دست مریزاد عرض می کنم و موفقیت شهردار تهران، معاونان و شهرداران مناطق و نواحی را از خداوند خواستارم تا بتوانند چهره شهر را متناسب با این مردم و نظام روز به روز بهتر کنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطر نشان کرد: انصافا در کوچه ها و خیابان ها در تابلو ها، درخصوص شعارها به گونه ای عمل می شود که توجه به ارزش های اخلاقی، هدایت افکار و اندیشه مردم به مسایل ارزشی و تعظیم شعائر صورت می گیرد. این خدمات کمی نیست و بسیاری از همین خدمات در قالب چهره سازی ها و زیباسازی های شهر تهران صورت می گیرد.
وی در ادامه به بیان نکاتی پیرامون فعالیت مدیریت شهری پرداخت و خطاب به مدیران شهری گفت: در شهرداری سعی کنید تا این معنا را به زیر مجموعه های خود تاکید کنید تا تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با تاکید بر ضرورت عدم تبعیض در خدمت رسانی و تصمیم گیری ها تصریح کرد: تا می توانیم باید قانون مداری و تاکید بر قانون را در زیرمجموعه های خود جا بیاندازیم چرا که قانونگریزی خصلتی بسیار خطرناک و مضر است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.