خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 23070
Share

آغاز ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از امروز

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته 94 منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از امروز، یکشنبه سوم خردادماه آغاز شده و تا یکشنبه 10 خردادماه ادامه دارد.

حسین توکلی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته از ساعت 18 روزگذشته (شنبه دوم خردادماه) روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام ضرورت دارد در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.
وی در مورد نحوه انتخاب رشته در آزمون مذکور توضیح داد: با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته از میان کد رشته‌ محل‌های انتخابی در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود، داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از میان کد رشته امتحانی انتخابی اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام نمایند.
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت هزینه این آزمون اظهار کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت 20 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام نمایند. چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشد، لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت 4000 تومان دیگر نیز اقدام نمایند.
توکلی با بیان اینکه در این آزمون از 71 کدرشته امتحانی، پذیرش در 46 کد رشته امتحانی صرفا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) و 25 کدرشته امتحانی از طریق آزمون صورت می‌گیرد، افزود: فهرست اینگونه کدرشته‌ها در اطلاعیه سازمان سنجش و دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است. داوطلبان متقاضی هر یک از کدرشته‌های امتحانی اعم از پذیرش با آزمون یا پذیرش براساس سوابق تحصیلی لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان در مورد زمان برگزاری آزمون اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد، در عصر روز جمعه 16 مرداد ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. ظرفیت پذیرش در 3603 کدرشته محل جمعا 210 هزار و 823 نفر است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.