خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 22643
Share

جلسه برای نجات شیرهای اهواز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از اصلاح طرح تقاطع میدان ثبت ملی چهارشیر خبر داد.

افشین حیدری در جلسه مشترکی با نماینده شهرداری اهواز از توافقاتی با شهرداری کلانشهر اهواز خبر داد و گفت: این توافقات در راستای بهبود شرایط در اجرای سریع پروژه تقاطع غیر همسطح میدان چهارشیر انجام شده است که میراث فرهنگی انعطاف زیادی برای اجرای این پروژه نشان داد.
وی تاکید کرد: میراث فرهنگی و شهرداری اهواز توافق کردند که مشاوری توانمند که مورد اعتماد میراث فرهنگی کشور است طرحی برای این تقاطع ارایه کنند تا گردشگران بتوانند در شهر اهواز از این میدان بازدید کنند و این میدان تاریخی و خاطره‌انگیز مورد استفاده بازدید کنندگان داخلی و خارجی قرار گیرد.
حیدری افزود: برای حفظ بناهای شهر اهواز نیز با شهرداری توافق شده است که در روزهای آینده تفاهم نامه‌ای برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی در سطح شهر اهواز منعقد شود که شهردار اهواز در این زمینه موافقت کرد تا در اسرع وقت این تفاهم‌نامه منعقد و اجرایی شود.
وی با تشکر از شهردار اهواز گفت: شهردار اهواز در اجرای طرح میدان چهارشیر اهواز بسیار همراه بوده و همکاری نزدیکی با میراث فرهنگی داشت. در این بین نیز از استاندار خوزستان به دلیل حساسیت‌های زیادی که در اجرای صحیح این تقاطع داشتند نیز تشکر می‌کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: یک ماه است قرارداد این تقاطع منعقد شده است و منتظر مجوزهای میراث فرهنگی بوده که در اسرع وقت اجرای این پروژه به دلیل آغاز از ظلع غربی و عدم برخورد با میدان شروع می‌شود. این مهم منافاتی با حضور مشاور و ارایه طرح میدان ندارد.
وی اجرای این تقاطع غیرهمسطح را یک همگرایی میان میراث فرهنگی و شهرداری دانست و گفت: قرار شده است تا موزه بزرگ شهر اهواز که در جزیره نیمه کاره رها شده است نیز به شهرداری واگذار شود تا با مشارکت این نهاد تکمیل و بهره‌برداری شود.
حیدری خاطر نشان کرد: با شهرداری اهواز به توافق رسیدیم که کارگروه مشترک حفظ و احیای بناهای تاریخی اهواز در سال جاری راه‌اندازی شود تا بناهای در معرض خطر با حفاظت لازم مانا شده و برای هویت شهر اهواز ماندگار شوند.
 میدان شهید بندر (چهار شیر) اهواز مربوط به دوره پهلوی در سال 1381 به شماره 7040 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.