خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 22360
Share

کتاب های تازه سریا داوودی‌حموله به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسند

2 مجموعه شعر تازه از سریا داوودی حموله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود. این شاعر اظهار کرد: مجموعه شعر «در هر کلمه‌ای آفتابی پنهان است» گزیده‌ای از شعرهای من است که از سال‌های 1385 تا 1392 آن‌ها را سروده‌ام.

2 مجموعه شعر تازه از سریا داوودی حموله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود.
 این شاعر  اظهار کرد: مجموعه شعر «در هر کلمه‌ای آفتابی پنهان است» گزیده‌ای از شعرهای من است که از سال‌های 1385 تا 1392 آن‌ها را سروده‌ام.
 وی افزود: این دفتر شعر گزیده‌ای از چهار مجموعه شعر من به نام‌های «افلیا تو نیستی با گیسوانم حرف بزنم»، «آسمان حرفی از گیسوان لی‌لی بود»، «از عصر شکست نیچه تا عصر مچاله لورکا»، «نان و نمک میان گیسوان تهمینه» است و ناشر آن الیما است.او ادامه داد: این دفتر شعرم بیش از 60 شعر کوتاه را دربرمی‌گیرد و 94 صفحه دارد که در قالب سپید سروده‌ شده‌اند.
 داوودی ‌حموله درباره شعرهای این مجموعه توضیح داد: موضوع این مجموعه شعر درباره موتیف‌های فردی و اجتماعی است و در ساختار زبان‌شناسی آن‌ها دوگانگی و تناقض‌هایی هم مشاهده می‌شود. در این مجموعه شعر سعی کرده‌ام فرم و محتوا در یک راستا و موازی هم باشند. مفاهیمی چون عشق، مرگ، هستی، طبیعت، تاریخ و اسطوره از موتیف‌های اصلی انتخاب‌های شعر بوده‌اند. این شاعر درباره مجموعه شعر دیگر خود گفت: مجموعه شعر دیگرم که «همه کلمات در میدان ونک پیاده می‌شوند‌» نام دارد شعرهای جدید من را دربرمی‌گیرد چراکه همه شعرهای این مجموعه شعر را در سال 93 سروده‌ام.
 این شاعر با اشاره به این که این دفتر شعر از سوی نشر کاکتوس منتشر شده ادامه داد: این مجموعه شعر در راستای مجموعه شعرهای قبلی من است اما سعی کرده‌ام ساختارشکنی‌هایی در فرم داشته باشم. به این معنی که قبلا شاعران از عینیت به ذهنیت حرکت می‌کردند و سعی‌شان بر این بود تا بر محتوا جولان بیشتری بدهند اما من سعی کرده‌ام از ذهنیت به عینیت حرکت کنم و فرم را بیش‌تر در نظر بگیرم.
وی اضافه کرد: مفاهیم این مجموعه شعر مثل باقی شعرها شامل تناقص‌ها، پاردوکس‌های میان عشق و مرگ، باید و نباید ها، بود و نبودها و تقابل‌های تاریخ اسطوره و غیره است.
 داوودی‌ حموله توضیح داد: این دفتر شعر تقریبا جنبه انتقادی هم دارد زیرا در شعرهای آن حالتی از تعارض و انتقاد دیده می‌شود.
 این شاعر بیان کرد: همچنین کتاب «آنتولوژی شعر معاصر» که در سال 93 از سوی نشر قطره منتشر شد به چاپ دوم رسیده و به نمایشگاه کتاب تهران نیز می‌آید.

 

 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.