خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 21825
Share
معاون توسعه منابع انساني استاندار خوزستان:

اجراي نقشه‌راه "اصلاح نظام اداري" در سال جاری

معاون توسعه منابع انساني استاندار خوزستان از اجرای نقشه‎راه "اصلاح نظام اداري" در 50 دستگاه اجرایی استان در سال جاری خبرداد.علي عماد در نخستين جلسه شوراي اداري استان كه امروز، 9 فروردين ماه در استانداري برگزار شد، اظهار كرد: ‌سال 93 سال سختي بود.نبود اعتبارات و همچنین انتظارات مردم ....

علي عماد در نخستين جلسه شوراي اداري استان كه امروز، 9 فروردين ماه در استانداري برگزار شد، اظهار كرد: ‌سال 93 سال سختي بود. نبود اعتبارات و همچنین انتظارات مردم، انجام كارها را سخت كرده بود اما با هر مشكلی اين سال را پشت سر گذاشتيم.
وي افزود: سال گذشته 15 جلسه شوراي اداري به رياست استاندار خوزستان برگزار شد كه در هفت جلسه از این تعداد، شخصيت‌هاي كشوري نیز حضور داشتند.
معاون توسعه منابع انساني استاندار خوزستان بیان كرد:‌ اين جلسات هر 20 روز يك بار برگزار شد و در آن ها علاوه بر استفاده از نظرات نمايندگان استان، از حضور روحانيت، علما و فضلاي استاني هم بهره مند شديم و برخي از مديران نیز در اين جلسات به ارايه عملكرد خود پرداختند.
عماد عنوان كرد: از موضوعاتي كه در نقشه راه اصلاحات نظام اداري آمده، اين است كه دستگاه‌هاي اجرايي مكلف اند 10 درصد از خدمات خود را برون سپاري كنند. اين اقدام موجب مي شود كه بخشي از خدمات در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد و از طرفي در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي نیز است.
وي ادامه داد: مشاركت بخش خصوصي موجب ارتقا كيفيت و وارد شدن به مرحله رقابتي مي شود كه نتيجه آن نظام اداري بهره‌ور همراه با رضايت مردم است.
معاون توسعه منابع انساني استاندار خوزستان با اشاره به اين كه نقشه راه اصلاح نظام اداري شامل اهداف مهمي است، گفت:‌ اين نقشه سه هدف اصلي را دنبال مي‌كند كه اولين هدف آن دولت چابك، بهره‌ور و بهره مند است. دومين هدف اين نظام ارايه خدمات با كيفيت مبتني بر رقابت است و هدف سوم فراهم كردن زمينه ايجاد دولت متعهد به آرمان‌هاي متكي به اعتقادات مردم و دولتي عاري از فساد اداري و مبتني بر حسن عملكرد كاركنان است. اين نقشه امسال در 50 دستگاه اجرايي، به اجرا در مي آيد.
وي ادامه داد: ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي از ديگر برنامه هاي نقشه راه اصلاح نظام اداري خواهد بود كه بر مبناي آن قرار است عملكرد دستگاه‌ها و مسوولان اجرايي در سامانه اي كه به اين منظور طراحي شده ثبت و به سازمان مديريت كشور منتقل شود و به اطلاع رياست جمهور برسد.
معاون توسعه منابع انساني استاندار خوزستان بيان كرد: ‌از برنامه هاي ديگر اين نقشه راه حفظ و صيانت از حقوق مردم است؛ در شعار مقام معظم رهبري با عنوان «دولت و ملت، همدلي و همزباني» آمده است كه دولت بايد به خواسته هاي مردم تن دهد و رضايت و اعتماد آن ها را كسب كند.
وی گفت: در سال 94 همچنين طرح "احراز هویت بر خط" در دستگاه ها و ادارات دولتي اجرا خواهد شد كه در قالب آن ادارات از مردم مداركي مانند كپي شناسنامه يا كارت ملي اخذ نمي كنند، بلكه از طريق ارتباط با سامانه ثبت احوال مي توانند نسبت به احراز هويت اقدام كنند. اين طرح موجب افزايش سرعت، دقت و صرفه جويي در وقت و هزينه مي شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.