خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 21823
Share

جعفری: برای ورزش‌های روستایی سر فصل اعتباری خاص پیش‌بینی شود

ریيس فدراسيون ورزش‌هاي روستایی و بازی‌های بومي محلي گفت: در چارچوب فرصت‌های قانونی در بودجه سنواتی، می‌طلبد برای ورزش‌هاي روستایی سر فصل اعتباری خاص پیش‌بینی شود .

غلامرضا جعفری اظهار کرد: در استان خوزستان شاهد برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی روستاییان این استان بودیم که از این طریق می‌توانیم رسالت ملی و مذهبی‌مان را به واسطه انسجامی که بین اقوام شکل می‌گیرد، در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری در جهت احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی به بهترین شکل انجام دهیم.
وی بیان کرد: اعتقاد ویژه‌ای داریم که بازی‌ها و ورزش‌های سنتی ما تبلور علمی از ارزش‌های فرهنگی و فرهنگ ارزشی کشورمان هستند و ان‌شاالله به این شعور برسیم که زندگی بازی نیست ولی بازی زندگی است و این یک شعار نیست. ما باید به دنبال تبیین کارکردهای علمی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی باشیم و بپذیریم که ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی میراث ناملموس فرهنگ کشور ما هستند و قطعا فلسفه علمی و منطقی خیلی ویژه‌ای را به عنوان پشتوانه دارند و ما به دنبال این هستیم با تبارشناسی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی و سازماندهی و نظام‌مند کردن آن‌ها در قالب برنامه‌های رقابتی به بهترین شکل این ورزش‌ها را مدیریت کنیم.
ریيس فدراسيون ورزش‌هاي روستایی و بازی‌های بومي محلي با اشاره به برگزاری چهارمین المپیاد ورزش‌های بومی محلی روستاییان استان خوزستان، گفت: برگزاری این جشنواره در خوزستان نمادی از راه‌کارها و برنامه‌های ما در جهت احیا و ترویج برنامه‌های‌مان است.
وی بیان کرد: رویکردی که بر فعالیت‌های ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی ما حاکم است، رویکردی فرهنگی است و ما باید از این رویکرد، سیانت داشته باشیم و می‌طلبد در چارچوب فرصت‌های قانونی در بودجه سنواتی از طریق مساعدت نمایندگان محترم، برای ما سر فصل اعتباری خاص پیش‌بینی شود ولی علی‌رغم کمبودها، رودخانه پرخروش ورزش روستایی از حرکت نخواهد ایستاد. تمام استان‌ها علی‌رغم محدودیت‌های مالی، توانسته‌اند برنامه‌های‌شان را اجرا کنند ولی باید پذیرفت که تا ایده‌آل بسیار فاصله است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.