خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 21822
Share

مقتدایی: نباید متولی و هدایت‌گر تشکل‌ها و احزاب باشیم

استاندار خوزستان گفت: معتقدم نباید متولی و هدایت‌گر تشکل‌ها و احزاب باشیم و اعضای احزاب خود باید این وظیفه را برعهده بگیرند.

عبدالحسن مقتدایی در نشست صمیمی با مسئولان، نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان که شب‌گذشته در استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: آرمان‌های دولت درحال شکل‌گیری است و هرچه دولت باهویت‌تر باشد، اثربخشی و نفوذ بیشتری دارد و از سوی دیگر هرچه این هویت دارای پیشینه، متمرکز‌تر، شفاف‌تر و ریشه‌دارتر باشد، می‌تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند و نفوذ آن نیز بیشتر خواهد بود.
وی افزود: در مقابل این خطر هم وجود دارد که اگر دولت یکپارچه شود به سرمایه‌های ملی لطمه بزند، در حالی که یکی از ویژگی‌های این دولت تعامل با مجموعه‌هاست. ممکن است این تعامل موجب کندی تصمیم‌گیری‌ها شود اما در نهایت به بهبود اداره کشور کمک می‌کند.
مقتدایی ادامه‌داد: در زمان تحویل سمت استانداری تعداد تشکل‌های فعال استان 10 تشکل بود اما امروز بعد از گذشت یک‌ونیم سال، این تعداد به 25 تشکل رسیده که این اعلانی برای تشکیل خانه احزاب است. از سوی دیگر امیدواریم 300 سازمان‌ و مجموعه مردم‌نهاد در بخش‌های مختلف در استان در حال اخذ مجوز هستند و این نشان‌دهنده انگیزه افراد برای فعالیت در این نهادها است.
استاندار خوزستان بیان‌کرد: در کنار موافقان باید مخالفانی هم حضور داشته باشند تا با بیان نظرات خود، ما را در بهبود امور و ارائه خدمات بهتر به مردم یاری دهند. مزیت استفاده از نظرات دیگران، تفاوت‌هایی است که وجود دارد؛ البته باید فضا نیز به‌گونه‌ای فراهم شود تا افراد بتوانند نظرات خود را ارائه کنند.
وی گفت: فردی که عضو یک حزب یا تشکلی مردم‌نهاد است، مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به افراد دیگر دارد و برای بیان نقطه نظرات خود بیشتر تلاش می‌کند؛ از سوی دیگر نگاه تشکل‌ها به حوزه‌های مختلف نگاه متفاوتی است و لذا باید تلاش شود جلسات منظمی با اعضای تشکل‌ها برگزار شود.
مقتدایی در پایان تاکیدکرد: منافع ملی، حیثیت ملی و سرمایه ملی باید در برش استانی خود یعنی منافع استانی، حیثیت استانی و سرمایه استانی جای گیرد.
همچنین فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان در این نشست گفت: سال 94، سال ویژه‌ای است و در حوزه سیاسی کارهای بسیاری خواهیم داشت و مهمترین برنامه امسال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و احتمالا انتخابات میان‌دوره‌ای شهر و روستا خواهد بود.
وی افزود: طبیعتا ممکن است در کشور و در حوزه تشکل‌های سیاسی با مشکلاتی مواجه باشیم و بحث فعالیت تشکل‌های سیاسی و احزاب هنوز خیلی جا نیفتاده یا با چالش‌های جدی روبه‌رو باشد اما در حال حاضر بسیاری از شخصیت‌های کشور بر دادن نقش ویژه به احزاب و تشکل‌های سیاسی تاکید دارند و شرایطی فراهم شده تا احزاب بتوانند در یک فضای آرام و بدون تنش و در چارچوب‌‌های قانونی به فعالیت‌های خود بپردازند.
خبیر تصریح‌کرد: برای داشتن کشوری با سازمان مناسب از نظر سیاسی، نیازمند سازماندهی احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم. راه‌اندازی مجدد خانه احزاب، رایزنی‌هایی که با احزاب و جمعیت‌ها در بخش ملی در حال انجام است و تاکیدات مسئولان، موید این عزم و اراده ملی است تا بتوانیم شاهد شکوفایی فعالیت احزاب در حوزه‌های مختلف باشیم. مطمئنا این شکوفایی در بهبود ساختار و وضعیت امور کشور کمک شایانی می‌کند.
معاون استاندار خوزستان اظهارکرد: اگر نقادان جدی و منصفی در کشور نداشته باشیم دولت‌ها با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند زیرا این افراد ضعف‌ها را در کنار قوت‌ها می‌بینند و منصفانه به نقد آن‌ها می‌پردازند.
وی گفت: از سال گذشته چندین نشست با فعالان احزاب داشتیم و استانداری این آمادگی را دارد که در سال جدید نیز پذیرای نقدها و پیشنهادات احزاب و تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم.
در پایان این نشست چهار نفر از فعالان حوزه‌های مختلف استان به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان نشست، زمان برگزاری جلسه آینده و نحوه فعالیت احزاب بررسی شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.