خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۵۴
کد خبر : 21257
Share
دکتر لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اقدام نظامی علیه ایران اسرائیل را روی ویلچر خواهد برد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رژیم خود،نگرانی پمپاژ می‌کند، تصریح کرد: اگر کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود، اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرد، اقدام نظامی بکنند تا پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را

 رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رژیم خود،نگرانی پمپاژ می‌کند، تصریح کرد: اگر کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود، اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرد، اقدام نظامی بکنند تا پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کنند.
دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، 13 اسفندماه) با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تعبیر امام صادق(ع) که او را سیده بانوان عالم از اول تا آخر دانست اشاره کرد و گفت: یکی از پیروان اهل بیت در شهر مدینه همسرش را خدمت حضرت زهرا(س) فرستاد که بپرسد آیا شوهرش از شیعیان ایشان هست یا نه.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت زهرا(س) پاسخ کلی فرمودند که اگر آنچه به شما امر می کنیم عمل کنید و از آنچه شما را بر حذر می داریم دوری کنید از شیعیان ما هستید.
وی اظهار داشت: آن شخص پس از شنیدن پاسخ کلی مضطرب شد و با توجه به ضعف و سستی های خود گفت وای بر من که همیشه در آتش جهنم خواهد بود؛ همسرش نگرانی و زاری او را با سخنان مطرح شده خدمت حضرت(س) بازگو کرد و ایشان فرمود از من به همسرت بگو چنین نیست که او قضاوت کرده است، شیعیان ما از بهترین افراد اهل بیت هستند و همه دوستان دوستان ما و همه دشمنان دشمنان ما در بهشت خواهند بود.
دکتر لاریجانی ادامه داد: آری، کسی که با قلب و زبان تسلیم اهل بیت شده اما از اوامر آنها سرپیچی کند و موارد پرهیز را محترم نشمرد از شیعیان واقعی نخواهد بود.
رئیس مجلس تأکید کرد که این حدیث ولایتمداری در سعادت واقعی انسان را نشان می دهد و هم حکم عمل و وفای به عهد در تبعیت عنایت اهل بیت را عیان می سازد که صرف دوستی زبانی و قلبی در معیار زهرای اطهر برای دوستی با اهل بیت کفایت نمی کند.
وی ادامه داد: بلکه عامل بودن به اوامر آنها، دوستی اهل بیت را محقق می سازد؛ دعایی از حضرت زهرا(س) در حق شیعیان نشده است که او عمق عواطف ایشان به پیروان اهل بیت را نشان می دهد.
دکتر لاریجانی اظهار داشت: ایشان می فرمایند به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه های حسن و حسین در فراق من از تو می خواهم گناهکاران شیعه من و شیعیان فرزندان من را ببخشایی؛ امیدوارم همه ملت عزیز ایران مشمول دعای حضرت(س) قرار گیریم.

لزوم توجه به برخی شعبده های سیاسی در صحنه بین المللی پیرامون مسائل هسته ای ایران

رئیس قوه مقننه در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع هسته ای ایران و سخنرانی نتانیاهو اشاره کرد و گفت: نمایندگان محترم در روزهای اخیر پیرامون موضوع هسته ای ایران برخی شعبده های سیاسی در صحنه بین المللی رخ داده که لازم است به آن توجه شود.
وی افزود: حضور و سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در ایپک و کنگره با تبلیغات و اظهار نظرهای رسانه ای زیادی همراه بود و صحنه های این ماجرا در کنگره با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند نکته را در بر داشت.
دکتر لاریجانی توضیح داد: کل این ماجرا به صورت یک شوی سیاسی در کنگره اجرا شده که نشان داد استخدام کنگره کشور بزرگی که داعیه مدیریت جهانی دارد در دست رژیم پوشالی است؛ این همه سر و صدا و تبلیغات و اختلاف کاخ سفید با این ماجرا چه حرف مهم و تازه ای در سخنان نتانیاهو داشت جز یک ساعت شعار تکراری و کف زدن نمایندگان وابسته کنگره هیچ حرف مهمی نداشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعا تعجب آور است به اضطراب رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: یکی از نکته ها اضطرابی بود که در این رژیم دروغین به وجود آمده است، کل استدلال نتانیاهو این بود که ایران در شرایط فعلی که تحریم ها را نیز تحمل می کند کشور تأثیرگذار در خاورمیانه است و کشورهایی را نام می برد که تحت تأثیر ایران هستند و اگر توافق هسته ای رخ دهد، قدرت اقتصادی ایران نیز زیاد می شود و دیگر همه خاورمیانه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

ایران هرگز دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست

وی با بیان اینکه کاری به شیطنت گفتاری نتانیاهو ندارد توضیح داد: ایران هرگز دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست بلکه آرمان های انقلاب اسلامی ضد سلطه قدرت های بزرگ و ضد اسرائیل غاصب دل های مسلمانان را بیدار کرده است اما همین گفتار نتانیاهو عجز و نگرانی این رژیم را نشان می دهد که باید نگران باشد چرا که در این سه دهه اخیر هر روز قدرت این رژیم کاهش یافته است.
دکتر لاریجانی ادامه داد: چنین استدلالی از رژیم پوسیده نشان می دهد که مسأله او موضوع هسته ای ایران و هراس ایجاد کردن پیرامون آن نیست بلکه هراس اصلی او نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.
رئیس قوه مقننه با اشاره به تلاش نتانیاهو برای ایجاد ترس در کنگره آمریکا گفت: نتانیاهو نگران است که اگر توافق صورت گیرد ایران با این تعداد سانتریفیوژ موجود می تواند در آینده به سلاح هسته ای برسد و این امر برای رژیم پوشالی آنها در منطقه خطرناک است.
وی تأکید کرد: جالب است کسی این موضوع را تکرار می کند که سال هاست بر بیش از 20 هزار کلاهک هسته ای تکیه زده اما می گوید چون ایران بالقوه توانمندی این را دارد باید قبل از عمل علیه ایران موضع گرفت که این فضاحت صحنه زورگویی بین المللی است.
دکتر لاریجانی ادامه داد: از حرف‌های مضحک این نخست وزیر نگون بخت که مکررا ایران را به دلیل حمایت از حزب الله و حماس، طرفدار تروریسم معرفی می‌کرد؛‌ این حرف را رژیمی میزند که شهره به ترور در دنیاست. صدها ترور در دهه‌های اخیر نظیر شهید فتحی شقاقی، شهید عماد مغنیه، شهادت رهبران حماس و فتح،‌ یاسر عرفات، ترور دانشمندان هسته ای ایران و شکنجه هزاران فلسطینی در کارنامه اوست.
وی گفت:‌ حرف‌های نخست وزیر این رژیم پوشالی مثال آن زن بدکاره‌ای است که وارد شهری شد و دامن خود را بر سر کشید، وقتی از او سوال کردم چرا اینگونه در شهر راه می‌روی گفت: چون در این شهر یک آدم عفیف پیدا نمی‌شود.

رژیم صهیونیستی اقدام نظامی کند،  با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران مواجه میشود

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تناقض گفتار نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ایپک و کنگره عجیب است،‌ توضیح داد: او ضمن آنکه ایران را به نوعی کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسرائیل شده است، بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود، در هر دو جا گردن کلفتی می‌کند و اعلام می‌دارد چنانچه توافقنامه امضاء شود، اسرائیل حتی به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی می‌کند.
وی بیان کرد: یاغی منطقه به خوبی خود را معرفی کرد که اگر 1+5 که همیشه خود را نماینده جامعه جهانی معرفی می‌کند- به درستی و غلطی این حرف کاری نداریم- با ایران به توافق برسند، اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به تنهایی به ایران حمله کند. این مطلب درستی سخن امام (ره) را روشن می‌کند که اسرائیل را غده سرطانی منطقه معرفی نمود. علاوه بر این اگر اسرائیل انقدر قدرت دارد که می‌تواند علیرغم توافق بین المللی به ایران حمله کند، چرا نخست وزیر این رژیم انقدر دستپاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی نظیر سایر دروغ‌های این فرد که آقای اوباما نیز در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، بی‌ارزش‌تر از آن است که به آن توجه شود. اما اگر اسرائیل مایل است و یا کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود، اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرند، اقدام نظامی بکنند تا پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کنند.

آمریکا تقاضای مذاکره با ایران داشت

وی خطاب به نمایندگان افزود: اولین باری که در چند سال گذشته آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را در مسئله هسته‌ای نمود، اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسط نمود. پس از 2- 3 دور مذاکرات، ادامه آن را در دولت جدید ایران پیگیری نمودند. بنابراین اینکه زیاده سخن می‌پراکنند که به خاطر فشارهای تحریم ایران را پای میز مذاکره نشاندیم، خودشان می‌دانند دروغ می‌گویند و آن‌ها مکررا تقاضای مذاکره داشتند؛ بنابراین وقتی عدم تاثیر تحریم‌ها را مشاهده نمودند، برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکره کشاندند.
دکتر لاریجانی ادامه داد: ایران در مذاکرات به صورت جدی و واقعی وارد شده که طرف مقابل هم آن را درک کرده است، البته چارچوب‌هایی برای مذاکرات مشخص شده که عمدتا صیانت از فناوری صلح آمیز هسته‌ای است. مذاکره کنندگان ما نیز در این چارچوب عمل خواهند کرد.
وی با اشاره به برخی اختلاف نظرها در خصوص مذاکرات در داخل کشور توضیح داد: ممکن است بین نمایندگان محترم مجلس در تاکتیک‌های مذاکرات اختلاف نظر باشد اما ما ملتی هستیم که ولی داریم؛ همانطور که صدیقه طاهره تبعیت از ولایت را برای شیعیان معنا فرمود، وقتی سیاست های مذاکرات هسته‌ای توسط رهبری معظم مشخص گردید، مادام که این چارچوب‌ها رعایت شود، مذاکره کنندگان مورد حمایت همگان هستند.

مقایسه دلمشغولی نمایندگان درباب مذاکرات با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی، غیر منصفانه است

رئیس قوه مقننه گفت: این همگرایی توام با صلابت که از نعمات ولایت فقیه است، درست در مقابل رفتار عجیب و غریب کنگره آمریکا در اجرای شوی سیاسی اخیر است که علیرغم مغایرت روشن حضور یک رئیس یک رژیم پوشالی در کنگره با منافع ملی آنان، فقط به خاطر رقابت‌های سیاسی دست به چنین اقدامی زده‌اند.
وی بیان کرد: اگر عده‌ای از نمایندگان در باب مسئله هسته‌ای نگرانی دارند،‌ از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است؛ البته من به خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص شده است، نگرانی ندارم و مقایسه این دل مشغولی برخی از نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه مع الفارق و غیر منصفانه است.

حاشیه سازی هایی که منجر به ایجاد تفرقه در جامعه شود مضر به منافع ملی کشور است

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اینکه در مجلس جمهوری اسلامی نمایندگان با آزادی نظرات خود را اعلام می کنند، نکته برجسته نظام ماست و نباید آن را تخطئه کرد البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیرواقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است و همه باید رعایت کنند.
وی افزود: مجموعه این مسائل و وقایع به خوبی نشان می دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت درونی و یکپارچگی سیاسی است و حاشیه سازی ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه کند مضر به منافع ملی کشور است.
دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به این مطلب که اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است، تأکید کرد: اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند؛ اینگونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد، اگر کسی از اینگونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم بار دیگر از همه نمایندگان محترم و اعضای کمیسیون تلفیق که تلاش وافری در این ایام برای تصویب قانون بودجه سال 94 داشتند سپاسگزاری کنم و امیدوارم این بودجه برای رشد و توسعه کشور اقدامی مؤثر باشد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.