خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر : 20110
Share

دوایی فر:شهرداران مناطق بر نگهداري از تاسيسات تمرکز کنند

قائم مقام شهردار اهواز گفت: اگر تمرکز مديران مناطق شهری بر تحقق بودجه‌هاي پيش‌بيني شده و نگهداري از تاسيسات موجود در منطقه باشد، نگراني براي اجراي پروژه​هاي عمراني نخواهيم داشت.

قائم مقام شهردار اهواز گفت: اگر تمرکز مديران مناطق شهری بر تحقق بودجه‌هاي پيش‌بيني شده و نگهداري از تاسيسات موجود در منطقه باشد، نگراني براي اجراي پروژه​هاي عمراني نخواهيم داشت.
محمدعلي دوايي​فر  با اشاره به افزايش حدود 20 درصدي بودجه پيش‌بيني شده برای سال 94 شهرداري، اظهار كرد: ظرفيت شهرداري اهواز بسيار بيشتر از اينها است و اگر مكانيزم​ مديريتي خود را به درستي تعريف كنيم، درآمدهاي شهرداري بيش از اين افزايش پيدا مي‌كند.
وي ادامه داد: وقتي پول به اندازه كافي در اختيار باشد، مي‌توان از پيمانكار ​انتظار داشت كه با كيفيت و جديت كار كند.
قائم مقام شهردار اهواز افزود:​ در شهرداری نيرو​هاي توانمند بسيار زيادي وجود دارد كه بايد از توان آنها استفاده كرد، نيروهاي اجرايي و متخصص نیز براي تحقق بودجه عمراني شهرداري به صورت توانمند وجود دارند و در كنار اين ظرفيت بسيار خوب، لازم است براي تحقق و ارتقاي كيفيت پروژه​هاي عمراني، منابع مالي پيش‌بيني شود.
دوايي​فر دغدغه اصلي براي اجراي پروژه​هاي عمراني و افزايش تعداد پروژه‌ها را بحث‌هاي مالي دانست و گفت: نخستين اقدامي كه در جهت مديريت صحيح بايد انجام داد اين است كه بر اساس بودجه‌اي كه شوراي شهر براي شهرداري مصوب مي‌كند، بايد ابتدا منابع مالي پروژه​هاي داراي اولويت را در بودجه پيش‌بيني و آنها را اجرا كنيم و از تعريف پروژه​هاي جديد بپرهيزيم زیرا براي پروژه​هاي جديد اعتباري در بودجه پيش‌بيني نشده است.
وي ادامه داد: تا زماني كه براي اجراي پروژه​اي منابع مالي تعريف نشود، نبايد به اجراي آن اقدام كرد. شهرداري همچنين در ميان پروژه​هاي اولويت‌دار بايد پروژه‌هايي كه از نظر اجرا اهميت بيشتري دارند را در وهه اول در دستور كار خود قرار دهد.
قائم مقام شهردار اهواز اظهار كرد: متاسفانه در شهرداري اهواز همه مي‌خواهند پروژه اجرا كنند، اين در حالي است كه بر اساس شرح وظايفي كه وجود دارد،​ پروژه​هاي اصلي بايد توسط تيم فني و عمراني عملياتي شوند. بنابراين لازم است كه شهردار هر منطقه، اولويت كار خود را نگهداري از تاسيسات و فضاهاي موجود در منطقه خود قرار دهد تا اجراي پروژه​هاي مختلف عمراني .
دوايي‌فر يكي از ضرورت​هاي كار شهرداران مناطق را تحقق بودجه پيش‌بيني شده از طريق دريافت عوارض عنوان كرد و ادامه داد:​ كمتر از 40 درصد پرونده​هاي كسب از جمله پرونده​هايي هستند كه شهرداري از آنها عوارض دريافت مي‌كند اما مكان​هايي هستند كه پرونده كسب آنها به ثبت نرسيده است و بهاي خدمات، بهاي پسماند ​و عوارض مختلف از آنها اخذ نمي‌شود. لذا ضروري است به جاي افزايش عوارض و وارد كردن فشار بيشتر به اين 40 درصد براي پرداختن عوارض، پرونده‌هاي كسب تكميل نشده را تكميل و وارد سيستم دريافت عوارض كرد كه اگر اين امر محقق شود مي‌توان افزايش درآمد را عملياتي کرد.
وي گفت: ​به طور ميانگين حدود 75 درصد از بودجه امسال شهرداري اهواز تاكنون محقق شده است و اميدوار هستيم در دو ماه باقي مانده تا پايان سال، درآمدزايي بيشتري از سوي شهرداري شاهد باشيم تا عقب‌ماندگي در اين زمينه جبران شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.