خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 18038
Share

اجرای ویژه‌برنامه «گام‌به‌گام تا دانایی» برای کودکان و نوجوانان ماهشهری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر با اجرای ویژه‌برنامه «گام‌به‌گام تا دانایی» بچه‌های ماهشهری را با فعالیت‌های پژوهشی آشنا می‌کند.

 جانشین مسئول کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان ماهشهر پیش از ظهر امروز در جمع اعضای این کانون اظهار کرد: «گام‌به‌گام تا دانایی» نام طرحی است که مربیان این مرکز با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل پژوهش به روش علمی از طریق طرح دیواری برای بچه‌ها اجرا می‌کنند.
زینب گشتیل، آشنایی با منابع و کتاب‌های پژوهشی و کتاب‌های مرجع و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را ازجمله فعالیت‌های این برنامه معرفی کرد و توضیح داد: کودکان و نوجوانان در این ویژه‌برنامه در قالب معرفی وقایع، بازدید از نمایشگاه کتاب مرکز، معرفی ابزار آزمایش و انجام یک آزمایش و ثبت مشاهدات و معرفی کتاب‌های مرتبط با آن ‌یک کار پژوهشی را آغاز می‌کنند.
وی معرفی کتاب «تحقیق چیست محقق کیست؟» و معرفی سراچه‌های مختلف پژوهش از طریق بروشور، معرفی شخصیت‌های برجسته علمی و مسابقه کشف رمز کتاب را از دیگر برنامه‌های این طرح معرفی کرد که مربیان به‌ وسیله آن کودکان و نوجوانان را در گردآوری اطلاعات مربوط به موضوع پژوهششان کمک می‌کنند.
این مسئول فرهنگی، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی، ادبی و هنری در ارتباط با پژوهش را از دیگر برنامه‌های جنبی این طرح عنوان کرد که بچه‌ها را به شیوه‌های غیرمستقیم به انجام کارهای پژوهشی تشویق می‌کند.
 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با دارا بودن 52 مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.