خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر : 17193
Share

شیرازی:انتخاب شهرداران توسط مردم صورت می‌گیرد

عضو شورای راهبردی تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور از تصویب لایحه انتخاب شهرداران توسط مردم در این شورا خبر داد.

 محمودرضا شیرازی از تصویب لایحه انتخاب شهرداران توسط مردم در این شورا خبر داد و اظهار کرد: این لایحه پس از بررسی این موضوع در 44 کشوری که هم اعضای شورا و هم شهردارشان توسط مردم انتخاب می‌شود، تدوین و ارائه شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس در ایران، کلانشهرها و در شهرهای بالای 200 هزار نفر، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر توسط مردم انتخاب و تعیین می‌شوند و در شهرهای زیر 200 هزار نفر نیز انتخاب شهردار همچون روال گذشته توسط شوراها انجام می‌گیرد.
عضو شورای راهبردی تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور تصریح کرد: از آنجایی ‌که در طرح جامع مدیریت شهری اداره‌های آب، فاضلاب، گاز، برق، مخابرات، کتابخانه‌ها، بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی باید زیر نظر شهرداران و شوراها کار کنند لذا باید از پشتوانه مردمی برخوردار باشند.
شیرازی یادآور شد: در دوره شوراها موضوع انتخاب شهرداران توسط شوراها بسیار بهتر از انتخاب توسط استانداری‌ها بود.
شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه هماهنگی شوراهای اسلامی شهرستان ادامه داد: این جلسه در قالب هم‌اندیشی، تبادل افکار و اطلاعات جلسه‌ای بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه آسیب‌پذیری و ظرفیت‌پذیری شوراهاست، گفت: منظور از ظرفیت شوراها استقلال آنهاست که نمونه بارز آن را در شهر آبادان می‌بینیم.
عضو شورای راهبردی تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور با بیان اینکه در ادوار گذشته شوراها، اعضا به دنبال حواشی بودند، گفت: خوشبختانه در دوره چهارم شورا این تابو شکسته شد.
شیرازی افزود: متاسفانه آن بازسازی که مدنظر مردم بود در دوران بازسازی در این شهر محقق نشد و مردم دیگر آن چهره واقعی شهرشان را ندیدند.
مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان در ادامه از فضای سبز به عنوان مهمترین شاخصه توسعه پایدار نام برد و اظهار کرد: در زمان حاضر سرانه فضای سبز شهری آبادان به 16 مترمربع رسیده و فضای سبز با سلامت مردم، تلطیف هوا و تامین اوقات فراغت مردم مرتبط است.
شهردار آبادان با اشاره به تملک برخی مسیرها و دو خطه کردن بسیاری از خیابان‌های کم‌عرض عنوان کرد: روند رو به توسعه در شهرداری نیز از این منظر است.
وی در پایان با تاکید بر لزوم موضوع برون‌سپاری امور شهرداری به بخش خصوصی یادآور شد: هم‌اینک کار واگذاری 70 وظیفه شهرداری آبادان به دفاتر پیشخوان دولت به طور آزمایشی آغاز شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.