خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 17186
Share

پل تاریخی شادروان شوشتر روشن شد

پس از گذشت یک سال، امروز پل شادروان شوشتر پس از پاکیزه شدن بار دیگر روشن شد و مردم از مناظر زیبای این پل استفاده کردند.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در این زمینه اظهار کرد: پل شادروان شوشتر از جمله آثار ثبت جهانی شده‌ای است که در مرکز شهر مستقر شده و به این دلیل اهمیت به تنظیف و منظر این پل در دستور کار دائمی این پایگاه پژوهشی قرار دارد.
حسین عیدانی افزود: پل شادروان شوشتر از چند ماه پیش به دلیل وجود انبوه نی‌های خودرو در کنار این اثر تاریخی و دفع نادرست خاشاک و تنه‌های درخت هرس شده در پارک کنار این اثر دچار شرایط نابسامانی شده بود که از روزهای گذشته با بسیج نیروهای موجود در این پایگاه پژوهشی تا حد زیادی مشکلات بصری در این اثر برطرف شده است.
وی تاکید کرد: مشکل اساسی این پل سرقت تجهیزات روشنایی این اثر است که به دلیل سرقت مکرر در تأمین آن‌ها دچار مشکل شده‌ایم و باید در این زمینه فکری اساسی کرد و چاره‌ای اندیشید.
مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: برای رفع نیزارهای کنار این اثر تاریخی بارها با شهرداری شوشتر مکاتبه کرده‌ایم و در این زمینه هنوز منتظر اقدامی عملی هستیم.
عیدانی تاکید کرد: اثر تاریخی شادروان در مرکز شهر شوشتر و در کنار پارک قرار دارد و شهرداری در این زمینه با پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر باید همکاری کند و منتظر این تعامل دوسویه هستیم.
در کنار پل ثبت جهانی شادروان شوشتر، فاضلاب انسانی به درون رودخانه هدایت می‌شود و یکی از دلایل اساسی رشد نی در کنار این اثر تاریخی وجود فاضلاب است.
وجود فاضلاب در کنار این اثر تاریخی باعث ایجاد باتلاق و گنداب شده و بارها گردشگران داخلی و خارجی در این زمینه ابراز ناراحتی کرده و از بازدید این اثر تاریخی منصرف شده‌اند.
رشد نی در کنار این اثر تاریخی به حدی شده است که امکان عکاسی از این اثر تاریخی وجود ندارد و منظره این پل در بخش‌هایی مخدوش شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.