خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 15556
Share

تاکید استاندار بر رفع مشکل اشتغال و معیشت ورزشکاران

استاندار خوزستان بر رفع مشکل اشتغال و معیشت ورزشکاران استان توسط مسوولان مربوطه هر دستگاه، تاکید کرد.

استاندار خوزستان بر رفع مشکل اشتغال و معیشت ورزشکاران استان توسط مسوولان مربوطه هر دستگاه، تاکید کرد.
عبدالحسن مقتدایی در مراسم تجلیل از قهرمانان آسیایی و جهانی استان که روز گذشته، یکم آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: ان شاالله کارها به صورتی طی شود که مشکلات مربوط به اشتغال و معیشت ورزشکاران برطرف و کیفیت کار نیز بیشتر شود. باید به شکلی کار شود که این موضوعات برطرف شوند. ما باید در تمام زمینه ها مستمر، پیوسته و با برنامه کار کنیم و البته اگر مشکلات هم در فضای خودش مطرح شود، بدون شک کار بهتر پیش می رود.
وی بیان کرد: در استان خوزستان ما با برنامه پیش می رویم تا نتیجه کار ماندگار باشد و قرار نیست کار سطحی، مقطعی و نمایشی انجام دهیم. به هر حال تکرار و استمرار کاری، موجب نهادینه شدن آن کار می شود و ممارست برای حفاظت از آن کار انجام می شود.
استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم کاری که انجام می دهیم جزو فرهنگ باشد و نهادینه شود باید با برنامه، حوصله و آموزش صورت بگیرد. قطعا در هر منطقه ای استعدادی وجود دارد و وظیفه ما این است که به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم.
وی بیان کرد: به هر حال باید امکانات و شرایط فراهم شود تا استعدادها بتوانند خودشان را نشان دهند. ما هم ممنون قهرمانان مان هستیم که با حداقل امکانات، خودشان را به این مدارج رساندند. وظیفه ما این است که امکانات را فراهم کنیم و به قهرمانان این قول را هم می دهیم که حتما ابزار، ساز و کار، مربی و آموزش را سرلوحه کارمان قرار دهیم.
وی عنوان کرد: تاکنون چندین جلسه در بخش ورزش استان داشته ایم تا ورودی آموزش و پرورش و هیات ها و مجموعه های تخصصی ما کار کنند و باید کارمان را مستمر پیش ببریم و بر این اساس شک ندارم که طی سه چهار سال در بخش ورزش شاهد چیزی فراتر از این خواهیم بود.
مقتدایی با اشاره به برقراری ارتباط عاطفی بین مسوولان و ورزشکاران، گفت: آقای عبدولی فکر نکند که فقط پدرش، پدر او است بلکه بداند کیانی زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان و خبیر، معاون استانداری خوزستان هم پدران معنوی او هستند؛ یعنی باید این ارتباط عاطفی برقرار شود. همه ما بچه های این مرز و بوم، ملت و خوزستان هستیم. ما به خوزستانی تعلق داریم که تمام مردم غیرتمند و غیور آن کنار هم زندگی می کنند. خوزستان سرزمینی است که برای ملت ایران شناخته شده است.
وی افزود: خود ما هم امیدواریم که این جلسات تکرار شوند و البته پس از هر یک یا دو جلسه تقدیر نیز، گروهی بنشینند و معضلات را بررسی کنند و باید به گونه ای کار شود تا قهرمانی که نگران معیشتش است و یک چشمش به تشک کشتی و یک چشمش به در خانه اش است که چه مشکلی دارد، تمام نگاهش به سمت تشک کشتی یا مستطیل سبز باشد.
استاندار خوزستان با تشکر از زحمات کیانی زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: از زحمات مدیرکل ورزش و جوانان استان تشکر می کنم، چرا که من خیلی حرف ها به آن ها زدم که چرا کار نمی شود و گزارش ها داده نمی شود، در حالی که آن ها آرام و با متانت کارهایی انجام می دهند که ان شاالله ما جایگاه مان در تمام زمینه ها از اینی که هستیم بالاتر برود. طبق آن گزارشاتی که اداره کل ورزش و جوانان تهیه و تعهداتی که برای ارتقا ورزش و مدال ها به صورت جمعی و فردی ارایه داده اند، قابل قبول بوده است و من گفتم که اگر 80 درصد این کارها محقق شود، قابل قبول است هر چند که امیدوارم تمام کارها محقق شوند.
وی خاطر نشان کرد: باید به سمت و سوی این موضوع هم حرکت کنیم که وقتی می توانیم سمینارهای بین المللی را با دست خالی در استان برگزار کنیم، بدون شک می توانیم مسابقات بین المللی را هم برگزار کنیم و آقایان فرمانداران شهرستان ها در دو سه نقطه از استان که امکانات و استعداد وجود دارد، مسابقات بین المللی را برگزار کنند. البته ما برگزاری مسابقات چند جانبه را در تمام رشته ها تقریبا آغاز کرده ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: تجلیل از قهرمانان در حال تکرار و ارتقا کیفی هدایا نیز در حال انجام شدن است؛ یعنی عزم جزم است تا ان شاالله اتفاقات خوبی در استان بیافتد.
وی با اشاره به ساخت خانه کشتی گفت: به عنوان تبرک این جلسه، قطعا مطالعه ساخت خانه کشتی یا سالن کشتی را انجام می دهیم. البته دوستان باید کمی تحمل کنند. به هر حال اکنون فضایی در استان است که در هر زمینه ای که وارد شده ایم به لطف خدا نتیجه گرفته ایم.
مقتدایی عنوان کرد: کنار موضوعات اشتغال و امنیت، دو موضوع حساس یعنی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان وجود دارد. در بخش ورزش گام های خوبی در حال برداشته شدن است که کارها ماندگار است. امیدواریم که طی یک تا یک و نیم سال آینده بتوانیم تشکلات جدیدی را آغاز کنیم و به نتیجه برسیم.
وی بیان کرد: من وظیفه خود می دانم به خاطر افتخارآفرینی و سعی و تلاشی که در این راستا شده است تشکر کنم و توصیه می کنم اول مشکلات درون هیات ها و بعد کمی تخصصی و حرفه ای تر دنبال شوند و بعد دید بخشی از  این گرفتاری ها توسط چه سازمانی برطرف می شود. پس از هر یکی دو جلسه مراسم تقدیر مسایل معیشتی بررسی و از مسوولان مربوطه دعوت شود تا مشکلات مربوط به اشتغال برطرف شود. نگاه مان به این سو است که به دنبال برنامه برویم و کار تخصصی و اساسی انجام دهیم. بدون شک تمام سازمان ها، مجموعه های فرهنگی – ورزشی برای جذب ورزشکاران دارند و این موضوع مال امروز و دیروز نیست و قبل از انقلاب هم قهرمانان جذب و از آن ها استفاده می شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.