خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 15551
Share

بلک:عزاداری سنتی در خوزستان حفظ شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: عزاداری سنتی در خوزستان حفظ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: عزاداری سنتی در خوزستان حفظ شود.
 حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در هفتمین همایش متمسکین به ثقلین شهرستان شوشتر اظهار کرد: برنامه بسیار باشکوه نصب پرچم در شب نخست محرم در شوشتر باعث شده که بانگ عزای حسینی در استان از شب نخست از شوشتر در سراسر استان طنین‌انداز شود.
وی افزود: سال گذشته حضور مردم در این مراسم بسیار چشم‌گیر بود و باعث شد تا تعجب بسیاری از مهمانان استانی و ملی این مراسم را برانگیزد و به این دلیل باید کوشید تا این‌چنین برنامه‌هایی در استان با رونق بیشتری اجرا شوند.
بلک با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه‌های زیادی برای ایام محرم در نظر گرفته‌ شده است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی اعزام مبلغان به استان خوزستان در حال تدوین است و در روزهای آینده جزئیات این برنامه را به مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی با هیئت‌های مذهبی، مبلغان و.. در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار است و می‌کوشیم تا در این زمینه از همه توان خود برای بهبود شرایط عزاداری‌های سید و سالار شهیدان استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه شوشتر دارای سابقه طولانی در عزاداری صحیح است، گفت: عزاداری صحیح در شهرستان شوشتر میراث علمای بزرگی مانند شیخ جعفر شوشتری و شیخ محمدتقی شیخ شوشتری خاندان‌های بزرگی مانند آل طیب و جزایری است و به این دلیل باید کوشید در حفظ این سنت‌های ارزشمند تلاش کنیم.
بلک در پایان متذکر شد: عزاداری سنتی باید حفظ شود و هیئت‌های مذهبی در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده ‌دارند


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.