خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 15490
Share
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی:

چند نفر در کشور خود را متولی اخلاق نپندارند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردمی استان زنجان در نهمین سفر استانی خود با بیان این‌که پیام کربلا و ابی عبدالله پیام امر به معروف و نهی از منکر است، اظهارکرد: مسیر، مسیر دعوت جامعه به خیر و صلاح و سعادت و نجات جامعه

رییس‌جمهور هشدار داد که مبادا روزی امر به معروف و نهی از منکر وسیله‌ای برای تفرقه و جدایی آحاد جامعه از یکدیگر باشد.
 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردمی استان زنجان در نهمین سفر استانی خود با بیان این‌که پیام کربلا و ابی عبدالله پیام امر به معروف و نهی از منکر است، اظهارکرد: مسیر، مسیر دعوت جامعه به خیر و صلاح و سعادت و نجات جامعه بوده و آنچه باید از کربلا بیاموزیم این است که همه یکدیگر را به خیر و صلاح معروف و عمل شایسته دعوت کنیم و اگر فردی یا جمعی خدای ناکرده از مسیر هدایت فاصله گرفت آن را از منکر نهی کنیم. گزیده اظهارات روحانی در جمع مردم زنجان را در ادامه می‌خوانیم:
 امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد و جناح و دسته‌ای ندارد
    امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد و جناح و دسته‌ای ندارد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من آمر به معروف و ناهی از منکرم و دسته و جناح دیگر را به عنوان عمل‌کننده به منکر متهم نماید.
    77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر داریم، امر به معروف و نهی از منکر عملی متقابل است و من شما را به خیر دعوت می‌کنم و شما بنده را به خیر و صلاح و شایستگی دعوت می‌کنید، پس مبادا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر که باید وسیله ارتباط نزدیک‌تر جامعه به یکدیگر باشد وسیله‌ای شود برای اینکه تفرقه و جدایی در جامعه به وجود آورد.
    اول باید پیوند ولایت و محبت و اخوت در جامعه به وجود بیاید و هر کس نسبت به دیگری حالت سرپرستی دلسوزانه داشته باشد، یعنی همه نسبت به هم احساس پیوند ولایت کنیم و آگاهانه و دلسوزانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم که قانون اساسی نیز به همین نکته اشاره دارد.
از دیدگاه اسلام یک گروه آمر به معروف نیستند
    دوست دارم پایان کار مجلس شورای اسلامی در مساله امر به معروف و نهی از منکر انسجام و وحدت بیشتر جامعه و هدایت کل جامعه به سمت نیکی باشد، چون از دیدگاه اسلام یک گروه آمر به معروف نیستند، بلکه همه مسلمانان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش دارند.
    مبادا فردا که نخواهد بود، تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود چون اساس معروف، امنیت است و برای برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر مطرح شده است پس مبادا که منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم و دروغ و تهمت، رشوه‌خواری و بورسیه تقلبی را منکر نپنداریم.
چند نفر در کشور خود را متولی اخلاق نپندارند
    از صبح تا شب فقط یک مساله و آن بدحجابی را به عنوان منکر مطلق تلقی نکنیم، زنان ایران، زنان مسلمان و با عفت هستند که همه طرفدار حجابند پس چند نفر در این کشور خودشان را متولی اخلاق نپندارند.
    درس عاشورا برای ما آن است که همه باید دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشیم که قیام امام حسین (ع) برای همین بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.