خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 14480
Share

موسوی:قطار شهری اهواز جان تازه‌ای می‌گیرد

شهردار کلانشهر اهواز گفت: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته بین شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور و صندوق توسعه ملی کشور، پروژه قطار شهری اهواز جان تازه‌ای می‌گیرد.

شهردار کلانشهر اهواز گفت: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته بین شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور و صندوق توسعه ملی کشور، پروژه قطار شهری اهواز جان تازه‌ای می‌گیرد.
 سید خلف موسوی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی تامین ارزی پروژه قطار شهری اهواز با حضور عابدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور و سید صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی کشور اظهار کرد: در جلسه‌ای که در محل دفتر صندوق توسعه ملی کشور برگزار شد، دکتر حسینی وعده داد که صندوق توسعه ملی کشور پشتیبانی مالی کامل پروژه قطار شهری اهواز را بر عهده می‌گیرد.
وی این خبر خوش را در آستانه اعیاد قربان و غدیر به عنوان هدیه‌ای کوچک در برابر صبر و نجابت مردم ولایتمدار خوزستان تقدیم شهروندان اهوازی کرد و افزود: با حل مشکل تامین مالی این پروژه می‌توانیم این نوید را بدهیم که فاز نخست خط یک پروژه قطار شهری اهواز در سال 94 افتتاح خواهد شد.
شهردار کلانشهر اهواز، طول مسیر خط یک مترو اهواز را 23 کیلومتر با 24 ایستگاه عنوان کرد که در عمق 16 متری قرار دارد و نقطه ابتدایی و انتهایی این خط از زرگان تا بقایی امتداد می یابد.
موسوی توضیح داد: این خط، شمال شرق شهر را با عبور از بلوار پاسداران، بلوار آیت‌الله بهبهانی، خیابان نادری و مرکز شهر و با عبور از زیر رودخانه کارون از سمت گلستان و در نهایت بقایی به جنوب غرب شهر متصل می‌کند.
وی در خصوص آخرین وضعیت حفاری تونل‌ها در خط یک مترو گفت: TBM غربی که در مهرماه 90 کار حفاری را آغاز کرد اکنون که در مهرماه 93 هستیم بین ایستگاه مصلا و ایستگاه امام خمینی(ره) قرار دارد که حدود 8/5 کیلومتر حفاری تونل کرده است.
شهردار کلانشهر اهواز همچنین از پایان سازه ایستگاه‌های فرودگاه، زیتون، نفت، شهید بندر، خلیج فارس، فرهنگی، مصلی، امام خمینی (نادری شرقی)، سلمان فارسی (نادری غربی) و سه راه فروردین خبر داد و افزود: TBM کرخه نیز که در بهمن ماه 90 از ایستگاه سه راه فرودگاه حفاری خود را آغاز کرد در حال حاضر به ایستگاه مصلا رسیده است.
موسوی در پایان با اشاره به توافقی که با صندوق توسعه ملی کشور برای تامین مالی این پروژه صورت گرفته است گفت: در صورت تحقق این موضوع که البته با قولی که دکتر حسینی داده‌اند امید بسیاری در این خصوص وجود دارد و امیدواریم که در سال 94 شاهد بهره برداری از فاز اول خط یک قطار شهری اهواز باشیم که حدفاصل ایستگاه فرودگاه تا ایستگاه هفتم تیر و مصلا امتداد دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.